کد خبر: ۱۰۸۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ 18 January 2023

راه اندازی راه آهن رشت- آستارا تسریع می یابدراه اندازی راه آهن رشت- آستارا تسریع می یابدراه اندازی راه آهن رشت- آستارا تسریع می یابدراه اندازی راه آهن رشت- آستارا تسریع می یابدراه اندازی راه آهن رشت- آستارا تسریع می یابد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید دستیار ویژه رییس جمهور روسیه از پایانه مرزی ریلی آستارا به خبرنگاران گفت: طی سفری که دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه به استان گیلان و آستارا داشت مسیر راه آهن رشت به آستارا و رشت به کاسپین را مورد بررسی قرار دادیم تا به کار سرعت بدهیم و مسائلی که وجود داشته را در مسیر توضیح دادیم؛ مشکلی در مسیر که مهمان ما هم ملاحظه کرد نداریم و انشا الله به زودی کار آغاز خواهد شد.

استاندار گیلان با تاکید بر تسریع ایستگاه راه آهن آستارا و افزایش ظرفیت آن گفت: امیدواریم بر اساس منویات مقام معظم رهبری، دستور رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور هرچه سریعتر کریدور شمال به جنوب و رشت به آستارا و آستارا به قفقاز، آسیای میانه و اوراسیا و روسیه کامل وصل شود و ترانزیت و تجارت کالا و مسافر را هرچه سریعتر راه اندازی کنیم.

عباسی با اشاره به تعیین اعتبارات و امضای تواقفات افزود : همه چیز فراهم است و فقط می خواهیم با دوستان روسی مذاکراتی داشته باشیم و کار به امید خدا آغاز شود و بر اساس خواسته همه مردم عزیز ما گیلان قطب تجارت و بازرگانی و اقتصاد در سطح بین المللی تبدیل شود.

وی ادامه داد: انشاالله ظرفیتهای آستارا هم شکوفا و بندر آستارا و هم بحث راه آهن آستارا به آستارا و آستارا به رشت و به سایر نقاط دنیا انجام خواهد شد.
علی اکبرپور خبرنگار خبرگزاری تابناک از آستارا

ایگور لویتین، دستیار ویژه رییس‌جمهور روسیه در این بازدید اظهار داشت: طبق دستور مقام محترم ریاست جمهوری روسیه آقای پوتین برنامه احداث خط ریلی رشت آستارا را آغاز می کنیم و متمرکز می شویم بر کارکاشناسی اشخاصی که می خواهند این مسیر ریلی را طراحی و اجرا کنند.

وی افزود: در ابن بازدید می خواستیم عینا ببینیم که این مسیر چگونه عمل می کند، از این رو از استاندار محترم برای میزبانی، وزارت راه و شهرسازی ایران بابت هماهنگی این سفر خوب قدردانی می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار