یادواره شهداء والامقام بخش بندر کیاشهر برگزار شد
کد خبر: ۱۰۷۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹ 27 November 2022

یادواره شهداء والامقام بخش بندر کیاشهر برگزار شدیادواره شهداء والامقام بخش بندر کیاشهر برگزار شدیادواره شهداء والامقام بخش بندر کیاشهر برگزار شدیادواره شهداء والامقام بخش بندر کیاشهر برگزار شدیادواره شهداء والامقام بخش بندر کیاشهر برگزار شدیادواره شهداء والامقام بخش بندر کیاشهر برگزار شدیادواره شهداء والامقام بخش بندر کیاشهر برگزار شدیادواره شهداء والامقام بخش بندر کیاشهر برگزار شدیادواره شهداء والامقام بخش بندر کیاشهر برگزار شد

یادواره ۱۶۷ شهید والامقام بخش بندر کیاشهر به‌همت ستاد بزرگداشت شهداء و با حضور مهمانان کشوری و استان گیلان، مدیران شهري بندر كياشهر و شهرستان آستانه‌اشرفیه، خانواده معزز شهيدان و ايثارگران و با استقبال چشمگیر شهروندان ولایتمدار در مسجد جامع این شهر بندری برگزار شد.

به گزارش تابناک گیلان ، این مراسم معنوی با خیر مقدم حجت‌الاسلام امیدی، امام جمعه بندر کیاشهر آغاز شد و با سخنرانی سردار علی‌محمد نائینی مشاور فرماندهی کل سپاه و رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و همچنین مداحی ادامه پیدا کرد.

سردار نائینی سخنران اصلی این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و هشت هزار شهید استان گیلان اظهار داشت: شهیدان سپر بلای امت شدند و برای حفظ انقلاب و امنیت کشور مجاهدت کردند.

وي در ادامه با اشاره به اين موضوع كه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت بالايي برخوردار است، اظهار داشت: جهاد در راه خدا حقیقتی است که با زنده نگه‌داشتن و حفظ آن مسیر تاریخ و تمدن اسلامی هموارتر می‌شود.

مشاور فرماندهی کل سپاه ضمن اشاره به فرارسیدن هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره بنيان‌گذار جمهوری اسلامی (ره) خاطرنشان کرد: بسیج مهمترین ابتکار حضرت امام رضوان الله تعالی علیه برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بود، نهادی که به تعبیر ایشان، شجره طیبه، درخت تناور و پر‌ ثمر است.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران اين مراسم عنوان کرد: استان گیلان و منطقه شمال کشور در برگزاری یادواره‌ها کارنامه بسیار خوبی ارائه کرده است و این برنامه‌ها همواره با سلیقه و ابتکار عمل خاص و با حضور مردمی گسترده حتی در روستاهای کوچک انجام می‌شود.

وی در پايان با تاکید بر مقام شامخ شهداء و لزوم پاسداشت یاد و خاطره این عزیزان عنوان کرد: باید هدف و انگیزه قهرمانان از جان‌گذشته میهن اسلامی‌مان را مورد توجه قرار دهیم و در نظر داشته باشیم دشمن به دنبال مقابله با اقتدار و هویت دینی_اسلامی است که البته با هوشیاری مردم همیشه در صحنه و ادامه راه شهداء، استکبار این آرزو را به گور خواهند برد.

گفتنی است؛ محمد رحمان نظام الاسلامی اجرای این یادواره باشکوه را بر عهده داشت.

لازم بذکر است؛ مراسم یادواره ۱۶۷ شهید والامقام بخش بندر کیاشهر  پنج‌شنبه (سوم آذر ماه ۱۴۰۱) بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور فرماندار و نماینده مردم شریف شهرستان آستانه‌اشرفیه و مسئولین نظامی و انتظامی، شهردار و اعضاء شورای اسلامی بندر کیاشهر و آحاد مردم در مسجد جامع این شهر بندری برگزار شد.

همچنین مدعوین در این مراسم مهمان سفره شهداء گرانقدر بودند و با برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی شام از حاضرین پذیرایی گردید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار