کد خبر: ۱۰۷۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ 24 November 2022

بسیج علاوه بر بعد نظامی یک پشتوانه برای کشور استبسیج علاوه بر بعد نظامی یک پشتوانه برای کشور استبسیج علاوه بر بعد نظامی یک پشتوانه برای کشور استبسیج علاوه بر بعد نظامی یک پشتوانه برای کشور استبسیج علاوه بر بعد نظامی یک پشتوانه برای کشور است

 

سید نادر صفوی میرمحله:

صفحه یک

فرماندار رضوانشهر: بسیج علاوه بر بعد نظامی یک پشتوانه برای کشور است

فرماندار رضوانشهر گفت:امروز بسیج علاوه بر بعد نظامی یک پشتوانه برای کشور است ودر حوزه های دیگر سازندگی ،فرهنگی وخدمات رسانی در حال خدمت می باشد

به گزارش خبرگزاری تابناک از رضوانشهر، ذر مهندس سید نادر صفوی میرمحله در جشنواره مالک اشتر این شهرستان در جمع بسیجیان و مسئولین رضوانشهر با گرامیداشت هفته بسیج گفت:هفته بسیج، بزرگداشت جان فشانی هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته و بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان بود که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت های مسلمان رشد کرده است.

وی به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری گفت: بسيج به معني حضور و آمادگي در همان نقطه اي است كه اسلام و قرآن و امام زمان (عج) و اين انقلاب مقدس به آن نيازمند است و دشمن همواره تلاش کرده که دستاوردهای بزرگ انقلاب به نسل جوان منتقل نشود، لذا در این هفته افتخارات بسیج را برای نسل های جدید تبیین کنیم

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه تفکر راهبردی، مهارت آموزی، یادگیری، شکار فرصت ها، خودسازی مستمر و قبول داوطلبانه مسئولیت ها از اهداف جشنواره مالک اشتر است. افزود: باید همانند مالک اشتر که اسم این جشنواره از آن بهره گرفته شده مسئولیت پذیر در مدیریت باشیم.

مهندس صفوی تصریح کرد: موضوع جشنواره مالک اشتر فضلیت ها و کرامت انسان ها و توجه به خدمات انسان هایی است که بیش از دیگران به صورت جهادی خدمت کردند و شخصیت ارزشمند مالک اشتر، مصداق بارز سرباز واقعی ولایت و همچنین یکی از رجال قدرتمند و سیاسی و سرشناس و ولایتمدار است و شخصیت مالک اشتر میتواند الگویی برای همه سربازان ولایت باشد که پا در رکاب ولایت برای دفاع از دین و کیان اسلامی فداکاری می کنند.

وی خاطر نشان کرد: همان طوری که مقام معظم رهبری می فرمایند تشکیل بسیج مستضعفین یک ابتکار بی بدیل از جانب امام بزرگوار بود که مبتنی بر اندیشه انقلاب و اسلام شکل گرفت و اکنون بسیج شاید بزرگترین شبکه مردمی فرهنگی، اجتماعی و نظامی در دنیا باشد و هنر امام(ره) این بود که این پدیده بی نظیر را از دل کوچه پس کوچه های شهرها و از متن مردم شکل داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان تشکیل بسیج را مصداق بارز تبدیل تهدید به فرصت خواندند و بیان داشت: در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و بعد از ماجرای لانه جاسوسی و تحقیر امریکا، آنها علاوه بر تهدید زبانی، اقدام به تهدید عملی و اعزام ناوهای خود به خلیج فارس کردند و جمهوری اسلامی نیز در آن زمان از امکانات نظامی و دفاعی مناسب برخوردار نبود اما امام(ره) کمتر از یک ماه بعد از ۱۳ آبان، در پنجم آذر سال ۱۳۵۸ فرمان تشکیل بسیج را دادند و عملاً آن تهدید را تبدیل به فرصت کردند.

فرماندار رضوانشهر بسیج را برخوردار از دو جلوه «مجاهدت در عرصه دفاع سخت» و «دفاع در جنگ نرم» دانستند و افزودند: در عرصه دفاع سخت، معجزه بسیج در دوران دفاع مقدس خود را نشان داد و پس از آن نیز در هر حادثه‌ای، بسیج در میدان حضور داشت.

مهندس سید نادر صفوی با بیان این سوال که چرا نظام اسلامی همواره با تهدیدها مواجه است، گفت: نظام اسلامی برگرفته از مبانی و ارزشهای اسلامی است و اسلام نیز پرچمدار صریح عدالت و آزادی است و از طرف دیگر، نظام سلطه اساساً مخالف آزادی و عدالت است، بنابراین نظام اسلامی به طور طبیعی در معرض تهدیدهای سلطه گران و جبهه استکبار قرار دارد.

وی ادامه داد: اسلام صراحتاً و بدون رو دربایستی از عدالت و آزادی دفاع، و با ظلم و بی عدالتی مقابله می کند، همانگونه که نظام جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب و در اوج درگیریها با امریکا، با اقدام شوروی سابق در تجاوز به افغانستان مخالفت کرد و اعتقاد داریم  تفکر اسلامی در هر قالبی که بروز کند، نظام سلطه به صورت قهری با آن مقابله خواهد کرد، چه برسد به اینکه تفکر اسلامی در قالب یک نظام و قدرت سیاسی مستقر با ملتی بزرگ و نیروهای مسلح و توانایی های علمی بروز کند که در چنین شرایطی، تهدیدها و دشمنی ها بسیار بیشتر خواهد بود.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه شعار بسیج، ادای تکلیف است، یابه شهادت منجر شود و یا پیروز می شود و این همان  چیزی است که دشمن از آن می‌ترسد، گفت: امروز نه تنها در ایران بلکه در کل منطقه شاهد حضور نیروی بسیج هستیم، از جمله حشد الشعبی در عراق، دفاع وطنی در سوریه، حزب الله در لبنان و انصارالله در یمن از جمله نیروهای بسیج در دیگر کشورهای مسلمان هستند.

صفوی تاکید کرد: ما در یک مقطع حساس و سرنوشت ساز از تاریخ اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران قرار داریم، و باید حواسمان را جمع کنیم

سید نادر صفوی میرمحله:

صفحه دوم؛

وی افزود: از آنجاییکه آمریکا می‌داند که زیربنای قدرت ایران مردم هستند و برای همین، با دروغ و شایعه پراکنی، جنگ تمام عیار فرهنگی از سوی رسانه های معاند  فرهنگ مردم را مورد هدف  قرار داده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بیان داشت: تا وقتی که بسیج و بسیجی در میدان حضور فعال دارد، توطئه‌ها وفتنه‌های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی راه به جایی نخواهد برد. اما  بایستی نگاه و تفکربسیجی و فرهنگ بسیجی را بیش از پیش  تقویت کنیم.

 

فرماندار رضوانشهر گفت: امروز بسیج علاوه بر بعد نظامی یک پشتوانه برای کشور است و در حوزه های دیگر سازندگی ،فرهنگی و خدمات رسانی در حال خدمت می باشد

وی افزود: بدخواهان همیشه قصد داشته که با تبلیغات دروغین و نقشه‌های شوم خود، نظام اسلامی را به چالش بکشند اما با وجود مردمی آگاه و بصیر، موفق به این کار نشده‌اند چراکه همه ما مدافع کشور هستیم. دشمنان می‌خواهند که ملت ایران را متوقف معرفی کنند اما شاخص‌های ترقی و پیشرفت کشور به صورت صعودی در حال طی شدن است.

صفوی خاطر نشان کرد: هدف اصلی بسیج و بسیجیان تشخیص به موقع نقشه و توطئه دشمنان و ایستادگی در مقابل آنان و دفاع از آرمانهای امام، شهدا و انقلاب اسلامی است.

وی همپنین به نقش زنان در عرصه های دفاع مقدس اشاره نمود و گفت:  بخش عمده ای از هر جامعه را زنان تشکیل می دهند که اصلی ترین نقش تربیتی را بر عهده دارند. جایگاه ویژه زنان در جامعه سبب شد تا اندیشه بسیج به صورت زنده و پویا در میان آنان نیز ریشه بدواند و رشد کند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان نیز در این جشنواره با بیان اینکه جشنواره مالک اشتر نماد و الگوسازی برای تحرک بیشتر بسیجیان است، گفت: این جشنواره با هدف توسعه فرهنگ شایسته سالاری در بسیج و سپاه و همچنین ایجاد و زمینه برای معرفی رده های برتر برای ارج نهادن به تلاش های بسیج در عرصه های مختلف است.

سرهنگ محمد پوراسماعیلی فومنی به اغتشاشات اخیر اشاره نمود و افزود: در این مدت باید به تک تک این ظرفیت ها در بسیج احترام گذاشت که به صورت شبانه روزی تلاش می کنند.

وی گفت: شهرستان رضوانشهر دارای ۶۴ پایگاه می باشد که از این تعداد ۴ پایگاه نمونه استانی هستند.

در پایان ۳۰ نفر از رده های برتر سپاه و بسیج شهرستان رضوانشهر تجلیل شدند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار