۱۱ خانه محیط زیست با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به طور همزمان در۶ شهر استان اصفهان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ 16 November 2022

خانه‌های محیط زیست استان اصفهان در شهر‌های گلپایگان، سمیرم، ورزنه، نجف آباد، اصفهان و گلشهر با هدف "پویش مردمی ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست" فعالیت خود را آغاز کردند.

در این آیین رونمایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: خانه‌های محیط زیست می‌تواند مباحث مربوط به محیط زیست اعم از مطالبه گری و بررسی و شناسایی مشکلات این حوزه را نهادینه کند.

احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به مردمی شدن تصمیمات در حوزه محیط زیست به عنوان یکی از دستاورد‌های خانه‌های محیط زیست، افزود: با مردمی شدن تصمیم‌ها در این خانه‌ها، جلوی بسیاری از تصمیم‌هایی که ممکن است در حوزه محیط زیست زیانبخش باشد، گرفته می‌شود و پیشنهاد‌هایی مطرح شود که وضعیت محیط زیست یک استان، شهر، روستا یا محله‌ها را ارتقا دهد.

او افزود: اگر طرح خانه‌های محیط زیست شکل بگیرد، ده‌ها خانه‌محیط زیست می‌تواند در روستاها، شهرها، محله‌ها و پارک‌ها تشکیل شود و با انتقال داده‌ها، افراد مباحث محیط زیستی شهر، روستا و محله شان را دنبال و با مسئولان شهری و روستایی درمیان بگذارند و مطالبه‌گری کنند.

لاهیجان زاده با اشاره به طرح‌های پیشین سازمان حفاظت محیط زیست زیر عنوان «محیط یار» ویژه دانش آموزان و «محیط یار» ویژه روستا‌های اطراف مناطق چهارگانه این سازمان گفت: طرح خانه‌های محیط زیست ویژه قشر خاصی نیست و تمامی اقشار مردم در روستاها، شهر‌ها و حتی محله‌ها می‌توانند در این خانه‌ها مشارکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار