به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمدهای مشکوک در محل سکونت خود مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۷۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ 07 November 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 16/08/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
سامانه مها ، بهترین ابزار برای پیشگیری از سرقت اماکن
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با اشاره به مزیت های بسیار خوب سامانه مها، استفاده از این ابزار را بهترین روش برای پیشگیری از سرقت اماکن عنوان کرد.
سرهنگ "سید محسن جعفری" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: سامانه مرکز هشدار الکترونیک (مها) با هدف افزایش سرعت عمل و تسریع دراجرای مأموریت ها در سطح استان راه اندازی شد.
وی افزود: این سامانه به محض دریافت هشدار الکترونیکی، صحت آن را احراز و در کمترین زمان، مالک و مبادی انتظامی را از وقوع سرقت مطلع می‌کند.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با اشاره به اینکه تا کنون 1130 امکنه در سطح استان مجهز به سامانه مها شدند، خاطرنشان ساخت: جامعه هدف سامانه مها بسیار متنوع می باشد که در این بین طلا فروشی ها ، ادارات دولتی، صنوف و مالکان منازل ویلایی از این طرح استقبال کردند.
سرهنگ جعفری یادآور شد: از دیگر ویژگی های سامانه مها امنیت بالای مشترکان، کنترل و مراقبت شبانه روزی از مکان ها در طول همه ایام شبانه روز و قابلیت پشتیبانی نامحدود مشترکین و نظارت دائمی بر عملکرد سیستم است .
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان با تاكيد بر اينكه ارتقاي امنيت و آرامش نيازمند مشاركت همگانی است، اظهار داشت: براي تحقق اهداف مورد نظر در حوزه امنيت و پيشگيري نيازمند همكاري و مشاركت بيش از پيش مردم هستيم.
------------------------------
انهدام باند سارقان حرفه ای سیم برق و تجهیزات مخابراتی
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از انهدام باند سارقان حرفه ای سیم برق و تجهیزات مخابراتی با 15 فقره سرقت در شهرستان ساری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی قیصری" در تشريح اين خبر، گفت: با عنایت به وقوع سرقت های بی شمار سیم کابل برق هوایی و تجهیزات مخابراتی و همچنین قطعی های مکرر برق در سایر حوزه سرزمینی استان مازندران که موجبات نارضایتی شهروندان بویژه قشر روستانشین استان را فراهم آورده بود، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با شرکت توزیع برق استان مازندران در خصوص ثبت وقعات در کلانتری و پاسگاه های حوزه سرزمینی استان و همچنین حضور نماینده شرکت برق جهت پیگیری و ثبت پرونده های از این دست درکلانتری ها، اقدامات اطلاعاتی عملیاتی و فنی و مخابراتی را آغاز کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران اظهار کرد: سرقت ها حاکی از آن دارد که تعدادی از سارقان حرفه ای در قالب تیمی 2 الی 3نفره با خودروهای در اختیار، اقدام به سرقت سیم های برق هوایی در شهرستان ساری می نمایند.
سرهنگ قیصری اظهار کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی در نهایت سه نفر متهم حرفه ای با  بیش از ده فقره سابقه سرقت را شناسایی و دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه سارقان در اقدامات تخصصی اطلاعاتی و فنی پلیس در نهایت، چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند، گفت: سارقان به 15 فقره سرقت سیم کابل برق در سطح شهرستان ساری  اعتراف که با قرار سنگین روانه زندان ساری شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با بیان اینکه فروش اموال مسروقه به  یک مالخر بررسی شده که پرونده در این رابطه در دست اقدام می باشد به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمدهای مشکوک در محل سکونت خود مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
------------------------------
کلاهبرداری با وعده دروغین خرید خودرو
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگيري كلاهبردار10میلیارد ریالی با وعده دروغین خرید خودرو در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح این خبر، اظهارداشت: در پي وقوع چندین فقره کلاهبرداری خودرو در شهرستان گلوگاه و طرح شکایت مبنی بر اینکه فردی با وعده دروغین خرید خودرو اقدام به کلاهبرداری کرده است، بررسي موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: با تلاش فنی و اطلاعاتی افسران تجسس پاسگاه کلباد این فرماندهی، متهم شناسائی و پس از هماهنگی قضائی در مخفیگاهش در یکی از روستاهای سطح حوزه استحفاظی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد متهم با وعده های دروغین و ترفند خرید خودرو، 10 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ کلوانی با اشاره به اینکه متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد، اظهار داشت: در این راستا متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
------------------------------
دستگيري 2 مالخر سیم های برق مسروقه در جویبار
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری 2 مالخر کابل های برق مسروقه و کشف 10 کیلو کابلهای سرقتی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " غلامرضا جعفری" اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با سارقان و مالخران و همچنین برابر اعلام منابع و مخبرین محلی مبنی بر اینکه تعدادی از کارگاه های ذوب فلزات اقدام به خرید سیم برق هوایی و ذوب آن می نمایند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: طی بازدید ماموران آگاهی  از  کارگاهی تعداد 2عدد پلاک و تعداد 31عدد بار پرس شده به ابعاد 80در 40مشاهده که طی بررسی بارهای پرس شده بدین صورت که در اول وآخر بارها آلومینیوم خرد شده بوده و مقداری سیم برق هوایی بصورت قطعه قطعه شده در وسط آنهاقرار داشته  کشف گردید .
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار تصریح کرد:کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ های موجود 2 مالخر را شناسایی و پس از دستگیری مالخران پس از انتقال به پلیس آگاهی به بزه ارتکابی اعتراف و مقدار 10 کیلو کابل برق کشف کردند.
سرهنگ جعفری با اشاره به معرفي متهمان به مراجع قضائي، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعاً با تماس 110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.
------------------------------
کشف 11 تن چوب جنگلي قاچاق در نور
فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 11 تن چوب جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" با اعلام اين خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیرمجاز چوب از جنگل های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی با همکاری ماموران منابع طبیعی در حین گشت زنی یک دستگاه کامیون باری حامل چوب آلات جنگلی را در محور اصلی شهرستان شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور تصریح کرد : ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی، 11 تن چوب جنگلی که به صورت غیرمجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود، کشف کردند.
سرهنگ قلی پور خاطرنشان کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
------------------------------
عذر خواهی کردن را یاد بگیریم
گروه اجتماعی - مازندران - هنر ظریف اعتراف به اشتباه و طلب بخشش، آخرین مهارت سواد عاطفی است که هر کسی باید به درستی آن را بیاموزد.
اشتباهاتی که از نظر عاطفی در روابط خود مرتکب می شویم و انها را پرده پوشی می کنیم اغلب اثرات ماندگار و زیان آوری بر روابط ما با دیگران می گذارد این خطاها به تدریج برروی هم انباشته می شود و بعد از چند سال، رابطه ما را با دیگران سرد می کند و حتی می تواند موجب قطع رابطه با آنها شود.
برای ایجاد تغییر در مناسباتی که بر اثر اشتباهات عاطفی روبه نابودی است، باید واقعیت ها را درک کنیم و بپذیریم که همواره بخشی از تقصیرات نیز به گردن خود ماست.
برای ترمیم صدمات عاطفی که در رابطه انسانی ما بروز یافته است باید تلاش کنیم که ابتدا خطای خود را بیابیم و سپس آن را بپذیریم اما مشکل این است که هنوز عده بی شماری به آن درجه از مهارت عاطفی نرسیده اند که صمیمانه از دیگران عذر خواهی کنند و موضع دفاعی به خود نگیرند.
هنر ظریف اعتراف به اشتباه و طلب بخشش ،آخرین مهارت سواد عاطفی است که هر کسی باید به درستی آن را بیاموزد.
* عذر خواهی باید به شیوه ای درست بیان شود.
هر معذرت خواهی شامل دو بخش است:1-معذرت خواهی 2-پاسخ آن. برای آنکه معذرت خواهی موثر واقع شود باید به طور کامل و درست بیان شود مورد تعمق قرارگیرد و در آخر به آن پاسخ داده شود.
وقتی کسی دیگری را آزرده می سازد و سپس به شیوه ای سطحی عذر خواهی می کند و عذر خواهی او مورد پذیرش نیز واقع می شود علاوه بر اینکه عملکرد موثر به تصویر کشیده نمی شود ممکن است اثرات زیانبار آن برای همیشه باقی بماند و در طولانی مدت رابطه را به سوی قهقرا بکشاند و این نوع عذر خواهی هیچ نتیجه مثبت و سازنده ای به بار نیاورد بنابراین پذیرش معذرت خواهی نباید به سرعت و بدون تامل و تعمق صورت گیرد.
* معذرت خواهی، زمانی موثر واقع می شود که عمل اشتباه فرد در ان کاملا مشخص شود.
بعضی اوقات مردم به خاطر عملی که چندان مشکل آفرین نبوده به عذر خواهی می پردازد و عامل اصلی رنجش را فراموش می کنند، لازم است هر مشکلی دقیقاً و با موشکافی مورد تحلیل قرار گیرد تا معذرت خواهی به خاطر اصل عمل (نه ظاهر ) انجام پذیرد.
* در هنگام معذرت خواهی از عمل اشتباه خود، باید از شدت تاثیر آن بر دیگران آگاه باشیم.
اگر میزان ناراحتی و رنجش افراد از عملکرد دیگران را به سه بخش "خفیف ،متوسط،شدید" تقسیم کنیم لازم است میزان عذر خواهی ما دقیقاً متناسب با میزان یا درجه رنجش طرف مقابل باشد.
* بسنده کردن به یک عذر خواهی لفظی
به کار بردن کلماتی مانند (ببخشید)،(معذرت می خواهم)یا (وای اشتباه کردم)و غیره به هیچ وجه عذر خواهی واقعی محسوب نمی شود .این نوع عذر خواهی ها شاید در زمانی که ناخواسته به کسی تنه می زنیم یا به میان حرف کسی می پریم مثمر ثمر باشد اما در موارد دیگری که احساسات طرف مقابل را عمیقاً جریحه دار کرده ایم ،به هیچوجه موثر نیستند.
معذرت خواهی صحیح و موثر آن است که به کسی که سبب ایجاد رنجش یا کدورت در قلب او شده ایم پاسخی عاطفی، همدلانه و از صمیم قلب بدهیم در واقع معذرت خواهی باید از ته قلب و برای رفتار خاصی باشد که انجام داده ایم وگرنه بی معنا و بی اثر خواهد بود .
اگر به دنبال  معذرت خواهی، رفتار شخص تغییر نکند، ثمری به بار نخواهد آورد. این مورد مربوط به زمانی است که طرف مقابل مرتکب اشتباه شده و شما قرار است او را ببخشید.
در این قسمت درباره این موضوع بحث می کنیم که سریع بخشیدن افراد دقیقاً به همان اندازه خطرناک است که نبخشید نشان، زیرا اگر عذر خواهی دیگران را بدون هیچ واکنشی فوراً بپذیرید در روابط عاطفی خود با او به هیگونه تغییر مثبت یا بهبود عاطفی دست نمی یابید.
از این گذشته اگر کسی به خاطر عمل خطایی که مرتکب شده با  یک عذر خواهی ساده و سرسری از کنار رنجش شما بگذرد و شما را تباه خواهد کرد.
سواد عاطفی به شما می گوید که باید به جای سریع بخشیدن افراد راجع به آن فکر کنید و ببینید آیا از نظر روحی و عاطفی قادرید طرف مقابل را ببخشید و عذر خواهی اش را قبول کنید یا خیر.
انتخاب با شماست و هیچ اجباری در کار نیست اگر فکر می کنید عذرخواهی او از صمیم قلب و واقعی نیست آن را رد کنید. هیچ اشکالی ندارد اگر با خودتان صادق باشید و به طرف مقابل بگویید که هنوز نمی توانید او را ببخشید و به زمان بیشتری نیاز دارید.
به هر حال در رابطه انسانی مبتنی بر سواد عاطفی، موضوع عذر خواهی و پذیرش آن از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا به محض آنکه افراد در مقوله عذر خواهی و پذیرش آن به دانشی صحیح دست یابند به منبع قدرت و سلامتی روان تبدیل می شوند.
در واقع وقتی که عواطف و احساسات خود را به طور شفاف بشناسیم به طور کامل آن را ابراز کنیم و احساسات دیگران را نیز همچون احساسات خودمان مهم بدانیم آنگاه زندگی تحرک بیشتری می گیرد و لذت بخش تر می شود.
گردآورنده: کارمند نرگس رضازاده (کارشناس ارشد روانشناسی) مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 فرماندهی انتظامی بابلسر
------------------------------

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار