حجم آلودگی در اصفهان بیشتر شده و آمار‌ها افزایش ۴۰ درصدی روز‌های ناسالم نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ 18 October 2022

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش و کنترل آلودگی هوای اصفهان در فصل سرد گفت: در جلساتی با صاحبان صنایع آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتر شهر اصفهان مقرر شد این صنایع فعالیتشان باید به سمت مصرف گاز برود یا در غیر اینصورت با تعطیلی یا کاهش فعالیت مواجه خواهند شد.

احمد رضا لاهیجان زاده افزود: در طرح توسعه پالایشگاه اصفهان تولید گازوییل با استاندارد‌های روز قرار گرفته که تولید و توزیع گازوییل با حجم آلایندگی زیر ۵۰ پی پی ام گوگرد گام مهمی در کاهش آلودگی هوا محسوب می‌شود.
رییس اداره پایش و آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم گفت:نیمه اول سال از نظر حجم آلودگی و ریز گرد‌ها روز‌های سختی برای اصفهان تجربه شد به نحوی که آمار‌ها افزایش ۴۰ درصدی روز‌های ناسالم نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.
بابک صادقیان افزود:خشکسالی، خشکی زاینده رود و فعال شدن کانون‌های گردو غبار  علت اصلی آلودگی ها‌ی ریزگردی در نیمه اول امسال بوده است.
وی با بیان اینکه از اول آبان رصد‌ها و نظارت‌های سرزده شبانه روزی برای واحد‌های صنعتی تشدید می‌شود افزود:با اختیارات خوبی که از سوی دستگاه قضایی به محیط زیست واگذار شده این امکان وجود دارد که واحد آلاینده در هر زمانی توسط محیط زیست تعطیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار