معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر: دانشجو فردی است که نقد و انتقادش بدون حب و بغض است چون جوان زلال است. اگر انتقاد نباشد پویایی نیست.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 06 October 2015
تابناک بوشهر: فتح‌الله حقیقی عصر دوشنبه در آئین آغاز رسمی شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر ضمن گرامیداشت ۱۳ مهر سالروز تبعید امام خمینی(ره) دانشجویان را ثروت‌های جامعه برشمرد و اظهار داشت: علم اندوزی یک فضیلت الهی است.

وی با اشاره به حدیث پیامبر مبنی بر اینکه بذل و بخشش علم به اهلش سبب تقرب به خداوند می شود، سعادت و شقاوت هر امتی را به فرموده امام راحل مرتبط با علم دانست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر اضافه کرد: پیشرفت یک ملت از دانشگاه‌ها شروع می شود و دانشگاه‌ها سبب ارتقای یک ملت می شود.

وی با بیان اینکه آینده یک کشور با دانشجو و دانشگاه مشخص می‌شود، بیان کرد: امروز اصلی‌ترین رقابت در دنیا رقابت علمی بوده و دنیایی پیشرفته است که مبتنی بر علم باشد.

حقیقی همچنین فاصله اقتصاد و صنعت را کم برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز موضوع اقتصاد و صنعت در دنیا عجین شده است.

وی در ادامه، دانشجو را یک فرصت برشمرد و افزود: برای پیشرفت دانشجو باید شرایط را فراهم کنیم که یکی از این شرایط آرامش است.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه جوان بهترین منبع نقد و انتقاد است، گفت: علم با تمام هویتش نقد پذیر است چه برسد به یک انسان.  

حقیقی افزود: دانشجو فردی است که نقد و انتقادش بدون حب و بغض است چون جوان زلال است. اگر انتقاد نباشد پویایی نیست.

وی در ادامه به نقش برجسته اساتید اشاره کرد و اظهار داشت: جوانان باید جایگاه اساتید را بدانند چرا که اگر دانشگاه ها کارخانه انسان سازی هستند این کار توسط اساتید انجام می پذیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر جایگاه دانشگاه را بسیار والا دانست و بیان کرد: دانشگاه جای تملق و چاپلوسی نیست.

حقیقی در پایان با اشاره به انتخابات هفتم اسفند، اظهار امیدواری کرد که این انتخابات با شکوه بیشتر و سلامت کامل صورت پذیرد. 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار