استاندار یزد با بیان اینکه دولت مردمی، دولتیست که در آن مردم موضوعیت داشته باشند گفت: نمی‌توان برای مردم تصمیم بگیریم اما آنها نقشی در تصمیم گیری‌ها نداشته باشند.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ 13 September 2022

به گزارش سه شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد مهران فاطمی در دیدار رییس بنیاد نخبگان استان افزود: یک بخش از دولت مردمی بودن این است که رفتارمان مردمی باشد و به جمع آنها برویم.

وی ادامه داد: برای ایده های مردم و نظرات آنها در حوزه های مختلف، هیچ ساز و کار و مدلی نداریم تا نظرات را بگیریم و دسته بندی کنیم و ایده های خوب و کاربردی را در کارگروهها مطرح نماییم.

استاندار یزد به دفتر خود در استانداری ماموریت دارد تا نظرات مردم را بگیرند و آن را به جامعه نخبگی که دولتی نیستند تحویل دهند؛ یعنی مردم توسط خود مردم و نه دولتی ها پالایش شوند .

وی اهمیت دسته بندی ایده های مردمی در حوزه های مختلف را یادآور شد و اظهار داشت: ایده های قابل اجرا را در حوزه های مختلف دسته بندی و به نخبگان بدهیم تا در فرایند اجرا قرار گیرد و سپس این ایده ها را برای تصمیم گیری به مشارکت بگذاریم .

فاطمی، حضور فیزیکی همه مردم در همه حوزه ها برای ارائه ایده های خود را امکان پذیر ندانست و افزود: اگر بخواهیم مردم حضور یابند امکانش نیست لذا "جشنواره ایده های دولت مردمی" را هر ۶ ماه یا هر یکسال یکبار برگزار کنیم، اولویتها را مشخص و از مردم بخواهیم ایده های خود را بگویند و ساختاری ایجاد شود تا این ایده ها در سامانه ای ثبت گردد و یا ایده خود را مکتوب به دبیرخانه تحویل دهند.

به گفته وی باید ایده های مردم در حوزه های مختلف انرژی، خدمات ، اقتصادی، سرمایه گذاری و فرهنگی اخذ و پالایش و در این جشنواره طرح گردد.

وی با بیان اینکه بهتر است نخستین دور این جشنواره تا پایان همین سال برپا شود گفت: باید چارچوب و مدلی به آن بدهیم تا مردم استقبال کنند و بعد ایده ها را مکتوب و نگه داری کنیم تا به نتیجه برسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار