کد خبر: ۱۰۶۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸ 12 September 2022

بگزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از لاهیجان ، با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، فرماندار لاهیجان، نماینده مجلس شورای اسلامی جلسه توسعه و بهسازی آبندان‌های شهرستان در محل فرمانداری لاهیجان برگزار شد.

فرماندار لاهیجان با اشاره به  سود پایین  حاصل از تولید محصولات کشاورزی در مقابل صنعت و خدمات ، اظهار داشت : تولیدات کشاورزی در حال حاضر  بر اساس نیاز منطقه صورت میگیرد و تولید فراتر از آن با توجه به مشکلاتی که در نگهداری محصول تولید وجود دارد امکان پذیر نیست.

فرهاد براتی ضمن تاکید بر اینکه دولت و تعاونی ها باید نگاه خاص  و ویژه ای بر تولید و قیمت گذاری محصولات کشاورزی داشته باشند، گفت : تولید برنج در گیلان با رنج بسیار است که نمونه آن را با توجه به خشکسالی امسال مشاهده کردیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه هر توسعه ای ، توسعه پایدار نیست ، به تغییر الگوی آبیاری کشاورزی اشاره داشت و افزود : در طول سال های اخیر و با از بین رفتن آب بندان ها و کانال های انتقال آب در شرایط خشکسالی به مشکل برخوردیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با تاکید بر لزوم احیای آب بندان ، مرمت و بازسازی ایستگاه های پمپاژ و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، گفت : علی رغم همه مشکلاتی که در سال جاری وجود داشت میزان تولید شلتوک در شهرستان با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته به میزان ۷۹۸۷۳ تن رسید.

براتی افزود : در سال آبی آینده برای رفع مشکلات  نقاط اضطراری ۲۵۳ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است که لازم است از طریق منابع ملی و ردیف کمک های وزارتخانه به شهرستان اختصاص یابد

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار