دبیر علمی همایش ملی نکوداشت مهدی اخوان ثالث از چاپ و رونمایی پنج کتاب جدید پژوهشی و ادبی درباره این شاعر معاصر هم‌زمان با برگزاری این همایش در شهریورماه امسال در یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸ 05 October 2015

به گزارش تابناک یزد،به گفته‌ دکتر مجید پویان، مهدی اخوان ثالث از برجسته‎‎ترین شاعران معاصر است که شعر او در تثبیت شعر نیمایی و تاثیرگذاری بر شاعران معاصر و پس از خود جایگاهی ویژه دارد. او افزود: پدر اخوان ثالث و دیگر خویشانش از اهالی فهرجِ یزد بودند که به خراسان هجرت کردند ولی خانه پدری اخوان ثالث در فهرج همچنان پابرجاست و بازدید از زادگاه پدری اخوان یکی از برنامه‎های جنبی این همایش است. دبیر علمی همایش ملی اخوان ثالث در ادامه اظهار کرد: همزمان با برگزاری این همایش که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با نهادهای علمی، دانشگاه‌‎‎ها و مراکز آموزش عالی یزد برگزار می‎‎شود، از پنج اثر تازه انتشاریافته از جمله "چکیده مقالات"، "مجموعه مقالات برگزیده"، "کتاب‌شناسی آثار مهدی اخوان ثالث (به کوشش حسین مسرت)" و "تقریرات اخوان ثالث در درس ادبیات معاصر ایران در دانشگاه تهران(به کوشش دکتر یدالله جلالی پندری) رونمایی می‌شود.


این عضو هیات علمی دانشگاه یزد همچنین گفت: کلیه چکیده مقالات و مقالات پذیرفته‌شده به صورت سی‌دی منتشر خواهد شد و در اختیار شرکت‌‎‎کنندگان قرار خواهد گرفت. او افزود: مجموعه شعری نیز دربردارنده آثار تقدیمی به اخوان ثالث یا سروده‎‎های الهام‌گرفته از آثار و اندیشه‎‎های او منتشر خواهد شد. پویان از همه شاعران علاقه‎‎مند خواست که شعرهای خود را برای چاپ در این مجموعه حداکثر تا 31 تیرماه به نشانی M.akhavan1394@gmail.com یا Majid_puyan@yahoo.com ارسال کنند تا پس از بررسی از سوی هیات داوران، سروده‎‎های برگزیده در این مجموعه انتشار یابد. به گفته او، از سه اثر برگزیده تقدیر می‌شود و شاعرانِ آثار برگزیده، سروده‏‎‏های خود را در همایش می‌خوانند.

دبیر علمی نخستین همایش اخوان ثالث درباره زمان ارسال چکیده مقالات نیز اظهار کرد: بنا بر جدول زمان‌بندی، مهلت ارسال چکیده مقالات همایش تا 31 اردیبهشت‌ماه جاری است و همه پژوهشگران حوزه شعر معاصر می‌توانند آثار خود را با توجه به جدول زمانی مندرج در سایت و فراخوان مقالات، در مهلت تعیین‌شده به دبیرخانه همایش ارسال کنند. پویان در پایان متذکر شد: کلیه فراخوان‌ها و اخبار به‌روزِ همایش از طریق درگاه اینترنتی همایش به نشانی www.akhavansaales.ir قابل پی‌گیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار