کد خبر: ۱۰۶۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸ 03 September 2022

بگزارش خبرگزاری تابناک گیلان

فرماندار لاهیجان: هم‌اکنون ۲ بالگرد مشغول اطفای حریق در منطقه تالاب بین‌المللی امیرکلایه هستند که از عصر امروز با پیگیری استاندار محترم یک بالگرد دیگر به منطقه اعزام می‌شود.

فرماندار شهرستان لاهیجان با اشاره به آتش سوزی چندروز گذشته تالاب بین المللی امیرکلایه ، گفت : این آتش سوزی از حوالی ساعت 13 روز دوشنبه هفته گذشته در قسمت جنوبی تالاب حدفاصل پایین محله ناصرکیاده تا روستای تی تی پری زاد شروع شد که بلافاصله پرسنل محیط بانی امیرکلایه به همراه یگان محیط زیست لاهیجان جهت اطفاء حریق در منطقه حضور بهم رساندند.

فرهاد براتی به حضور رییس کل دادگستری و مسئول دادگستری حوزه رودبنه در محل حادثه و دستورات قضایی ایشان اشاره داشت و افزود : با هماهنگی های ستاد بحران تمام اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان، مدیرکل و کارشناسان مدیریت بحران استان، مجموعه های مرتبط اعم از نیروهای محیط زیست ، منابع طبیعی ، آتش نشانی ، هلال احمر ، بسیج ، سازمان های مردم نهاد و اهالی به منطقه اعزام شدند و امکانات شهرستانهای لنگرود ، سیاهکل و آستانه اشرفیه به عنوان شهرستان های معین نیز به کار گرفته شد.

رییس ستاد بحران شهرستان لاهیجان همچنین با اشاره به حساسیت موضوع به حضور میدانی معاون عمرانی استانداری به نمایندگی از استاندار گیلان در منطقه اشاره داشت و اظهار کرد : از روز دوم آتش سوزی به دستور استاندار یک بالگرد به منطقه اعزام شد و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه اقدام به آب پاشی نمود و آتش تا حدود زیادی مهار شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اعلام اینکه براساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون 16 هکتار از نی زارهای تالاب بین المللی امیرکلایه در آتش سوخته ، بیان داشت : جهت تثبیت خاموشی آتش در تالاب به دستور مستقیم استاندار گیلان دو بالگرد از صبح امروز در منطقه حضور دارند و یک بالگرد دیگر نیز از عصر به محل آتش سوزی اعزام خواهد شد تا اطفاء حریق با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری ستاد بحران شهرستان لاهیجان در صبح روز جمعه ، از بسیج کلیه امکانات جهت کنترل و خاموشی کامل آتش خبر داد و اعلام کرد : از ابتدای شروع آتش تا کنون به طور متوسط 50 نفر از نیروهای امدادی با حضور در منطقه در جهت خاموشی آتش اقدام نمودند

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار