فرماندار لاهیجان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه
کد خبر: ۱۰۶۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲ 26 August 2022

 

بگزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از لاهیجان، دکتر فرهاد براتی فرماندار شهرستان لاهیجان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز( جمعه، ۴ شهریور) که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه در دولت مکتبی و مردمی آیت‌الله رئیسی فعالیت های بسیار زیادی انجام شده است، گفت: اولین مورد در خصوص کرونا و تهیه واکسن بوده که با همت شبانه روزی و پشتیبانی ها توانستیم بحث کرونا را مهار و واکسیناسیون در سطح جامعه انجام و تخت های بیمارستانی نیز به حد مطلوب ارتقا یابد و در این‌ راه از ظرفیت طرح شهید سلیمانی در کل استان ها و شهرستان ها نیز استفاده شد.

 

فرماندار شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه اقتصاد کشور به برجام گره زده نشد، تصریح کرد: حضور میدانی رئیس جمهور در جمع های مردمی و رفع مشکلات آنان، فعال کردن کارخانجات و شرکت ها، رتبه بندی معلمان پس از چهل سال که در دولت سیزدهم عملیاتی شد، توجه به مناطق محروم و افزایش بودجه این مناطق، جلوگیری از قاچاق آرد و روغن یارانه ای و نظام‌مند کردن یارانه‌ها، فعال کردن پالایشگاه ها و .....از جمله اقدامات انجام شده دولت در این مدت بود.

 

براتی با بیان اینکه آزادسازی سازی سواحل دریا جزو خواسته های مردم بوده و به دستور رئیس جمهور و پیگیری استاندار در کل استان انجام می شود، اذعان کرد: مشکل قطعی برق که در سال های گذشته وجود داشته با تدابیر ویژه و نظام مند کردن برق، امسال کمترین قطعی برق را در استان و شهرستان ها شاهد بودیم.

 

فرماندار لاهیجان با تاکید بر اینکه همه این سیاست گذاری ها و راهبردهای اجرایی در استان با حرکت جهادی مدیران به منصه ظهور می رسد، افزود: در استان گیلان هم با توجه به خشکسالی زراعی و اندک بودن ذخیره آبی از تمامی توان و پتانسیل ها استفاده شد و هر هفته جلسات حفاظت از آب کشاورزی در شهرستان لاهیجان برگزار و بعد از مدتی به دستور استاندار قرارگاه جهادی حفاظت آب کشاورزی ایجاد شد و رصد میدانی و جهادی انجام میشد.

 

براتی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۱۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان در شهرستان لاهیجان به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: در حوزه روستایی ۹۷ پروژه روستایی و در حوزه شهری نیز ۱۳ پروژه شهری افتتاح می شود که با بهره برداری از این تعداد پروژه ها هزار و ۹۶۴ فرصت شغلی ایجاد می شود.

 

وی ادامه داد: پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت، در حوزه میراث فرهنگی با سه پروژه، جهاد کشاورزی سه پروژه، شهرداری لاهیجان پنج پروژه، بنیاد مسکن ۲ پروژه، اداره ارشاد سه پروژه، برق ۲۶ پروژه، بهزیستی هفت پروژه، کمیته امداد ۳۶ پروژه، بخشداری مرکزی شش پروژه، بخشداری رودبنه ۱۰ پروژه و .....است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد پروژه های افتتاحی ۵۱ پروژه با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: سال گذشته ۵۴۷ فرصت شغلی ایجاد شده بود که با افزایش ۳/۵ برابر به هزار و ۹۶۴ فرصت شغلی در هفته دولت سال جاری رسید.

 

براتی با بیان اینکه در حوزه کمیته برنامه ریزی و اعتبارات شهرستانی نیز رشد خوبی داشتیم، خاطرنشان کرد: سر جمع اعتبارات سال جاری ۷۳ میلیارد و ۸۷۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با ۱۳۶ پروژه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار