معاون سازمان حفاظت محیط زیست:
استان اصفهان به لحاظ استقرار صنایع بزرگ مقیاس و تراکم جمعیت از نظر محیط زیست، استانی حساس است.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵ 25 August 2022

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: مناطق صنعتی استان اصفهان از جمله مرکز در ۶ ماهه اول سال با آلودگی خودرو و در نیمه دوم به علت وارونگی هوا با آلودگی صنایع روبرو است.
رضا انجم شعاع افزود: این استان با یک و نیم میلیون هکتار مناطق حفاظت شده با دارا بودن گونه‌های کم نظیر و بی نظیر در کشور مطرح است.
وی گفت: در برنامه هفتم توسعه ارتقا هفت شاخص محیط زیست از جمله کیفیت هوا، مدیریت تغییر اقلیم، آمایش سرزمین، پایش صنایع و بهره گیری از فناوری‌های روز دنیا را در دستور کار داریم.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به معرفی دستاورد‌های یکساله سازمان افزود: اجرای ۳۷ طرح بزرگ، شناسایی پنج گونه جانوری از نوع خزندگان، اولین بار در جهان و حدود ۲۰ گونه جانوری اولین بار در کشور از جمله اینهاست.
انجم شعاع با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات محیط بانان در اواخر مرداد گفت:حدود سه هزار و ۲۰۰ محیط بان در کشور، هر کدام حدود ۱۰ هزار هکتار از مناطق طبیعی در مجموع با ۱۰ هزار گونه گیاهی و ۱۳ هزار و ۳۰۰ گونه جانوری را حفاظت می‌کنند.
امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان هم در این آیین با بیان اینکه از نظر تعداد صنایع و میزان اشتغال در آن‌ها رتبه اول را در کشور داریم گفت:این تعداد ۳۰۰ هزار نفر را شامل می‌شوند و باید با اجرای راهکار‌های زیست محیطی هم اشتغال موجود در صنایع و هم محیط زیست را حفظ کنیم.
در این آیین از خدمات ایرج حشمتی که عهده دار سمت سرپرست معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست شده و ۳ سال و نیم عهده دار مدیر کلی حفاظت محیط زیست استان اصفهان را برعهده داشت تجلیل و احمدرضا لاهیجان زاده به عنوان مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست استان اصفهان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار