مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد
کد خبر: ۱۰۵۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷ 02 August 2022

 

 

تابناک/گیلان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس گیلان در پنج جلد ۵۰۰ صفحه ای تدوین می شود، عنوان کرد: این دانشنامه برشی از دایره المعارف دفاع مقدس خواهد بود.

سرهنگ حسن حبیبی در گفت وگو با تابناک گیلان، تبیین نقش مردم استان گیلان در دوران سخت دفاع مقدس را یکی از اولویت های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان دانست و اظهار کرد: به دنبال تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس گیلان به عنوان برشی از دایره المعارف دفاع مقدس هستیم.

وی از تشکیل سه کارگروه علمی تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان خبر داد و عنوان کرد: کارگروه علمی «شهدا و اشخاص»، کارگروه علمی «فرهنگی و اجتماعی» و کارگروه علمی «جغرافیای نظامی» فعال شده است.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با بیان اینکه در کارگروه شهدا و اشخاص ۲۰۰ نفر را شناسایی و آثار و سوابق آنان را جمع آوری کردیم، گفت: تصاویر و آثار و دست نوشته ها و وصایای شهدا به صورت مقالات علمی تدوین می شود.

حبیبی با اشاره به پرداختن کارگروه فرهنگی و اجتماعی به نقش نهادهای امدادی و خدماتی در دوران دفاع مقدس با ۵۰۰ مدخل، خاطرنشان کرد: کارگروه جغرافیای نظامی نیز شهرستان ها و گردان ها و اماکن را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس گیلان در پنج جلد ۵۰۰ صفحه ای تدوین می شود، عنوان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان تاکنون ۱۸۰ جلد کتاب دفاع مقدس در حوزه تاریخ شفاهی و زندگی نامه و شعر و داستان و... منتشر کرده است.

مدیرکل حفظ آثار گیلان، از افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان تا پایان سال جاری خبر داد و متذکر شد: تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای احداث ۲۰۰۰ مترمربع زیربنا و محوطه سازی هزینه شده است.

حبیبی، از تجهیز موزه دفاع مقدس گیلان به ادوات جنگی جهت ایجاد جذابیت برای مخاطب خبر داد و تاکید کرد: در این مرکز فرهنگی جریان تشیع در گیلان و حکومت آل بویه و نهضت میرزا کوچک جنگلی و انقلاب اسلامی را به دفاع مقدس و محور مقاومت پیوند می زنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار