نشست ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در رشت
کد خبر: ۱۰۵۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ 24 July 2022

شرایط فعلی شیوع کرونا ناشی از عادی انگاری ست و این نقیصه باید در بستر همیت اجتماعی، جبران شود.

به گزارش تابناک گیلان ، استاندار امروز در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در رشت با اشاره به روند افزایشی شیوع بیماری کرونا در شهر‌های مختلف گیلان گفت: بروز این پدیده‌ی مذموم ناشی از عادی انگاری عمومی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی ست و این نقیصه می‌تواند در بستر یک همیت اجتماعی و وحدت رویه در رعایت دستورالعمل‌ها و دریافت دوز یادآور واکسن جبران شود.
دکتر اسدالله عباسی در همین رابطه، مسئولیت اصلی پیشگیری از شیوع کرونا در شهرستان‌ها را برعهده‌ی فرمانداران دانست و افزود: اتخاذ تدابیر سازنده در رابطه با رعایت دستورالعمل‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری ویژه برنامه‌های ماه محرم در فضای باز و همچنین الزام به رانندگان تاکسی و مسافران به استفاده از ماسک از جمله مواردی ست که باید از سوی نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها پیگیری و لازم الاجرا شود.
وی همچنین تلاش مجدانه برای تزریق دوز سوم و یادآور در شرایط فعلی را از مجموعه‌ی دست اندرکاران واکسیناسیون در استان خواستار شد و اضافه کرد: مجموعه کارکنان دستگاه‌های دولتی برای دریافت دوز سوم و یادآور پیشگام باشند و مدیران بطور جد این روند را پایش کنند.
نماینده‌ی عالی دولت در گیلان همچنین مدیران مراکز آموزشی را ملزم به اجرای طرح واکسیناسیون در سال تحصیلی پیش رو کرد و افزود: تجهیز کلاس‌های درس به سیستم تهویه و همچنین اتخاذ تدابیر لازم جهت دستورالعمل‌ها از الزامات آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید است.
رییس ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونای گیلان در پایان سخنان خویش مجموع دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ایی بویژه صداوسیما را به تداوم روند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص نحوه‌ی شیوه و پیشگیری از بیماری کرونا در جامعه فراخواند و افزود: روند آگاهی بخشی عمومی در این زمینه می‌تواند به شکل گیری یک عزم اجتماعی برای رعایت دستورالعمل‌ها کمک کند.
دکتر ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند شیوع و نحوه‌ی پیشگیری و درمان بیماری کرونا در گیلان ارایه کرد و گفت: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی گیلان در خردادماه امسال ۵۰۲ نفر بوده که این رقم تا پایان تیرماه با بیش از دو برابر افزایش به هزار و ۱۲۲ نفر رسید و در دو روز گذشته نیز این روند صعودی بوده است.
دکتر فردین مهرابیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در حاشیه‌ی این نشست تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی گیلان را اکنون ۲۶۳ نفر اعلام کرد و افزود: در صورت تداوم عادی انگاری در رعایت دستورالعمل‌ها باید انتظار افزایش شهر‌های قرمز استان را در روز‌ها و هفته‌های پیش رو داشته باشیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار