اختصاص ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای تقویت زنجیره‌ی توزیع کالا و حمایت از اشتغال
کد خبر: ۱۰۵۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴ 19 July 2022

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در رشت: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زنجیره‌ی توزیع کالا و حمایت از اشتغال اختصاص یافته است.

به گزارش تابناک گیلان ؛ علیرضا شاهمیرزایی امروز در حاشیه‌ی بازدید از طرح احداث مجتمع سردخانه ایی و بسته بندی افق آینده‌ی کاسپین در شهرک سپیدرود ، گفت : با توجه به اجرا شدن طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها امسال ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این بخش اختصاص یافته است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت همچنین از آغاز طرح کالابرگ الکترونیک از شهریورماه امسال در کشور خبر داد و افزود: این طرح اکنون به صورت پایلوت در سه شهر اجرایی شده است.

شرکت سردخانه ایی و بسته بندی افق آینده‌ی کاسپین اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت کار در محل شهرک صنعتی سپیدرود رشت در حال اجراست و قرار است تا ۶ ماه آینده به بهره برداری برسد.

این شرکت با بیش از یک هکتار وسعت و ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا در دوبخش سردخانه‌ی انواع مواد غذایی و سبزیجات و بسته بندی انواع حبوبات، چای و قند و شکر طراحی شده و قادر خواهد بود، سالانه ۴ هزار تن انواع مواد غذایی را نگهداری و ۲ هزار تن را بسته بندی نماید.

ساخت این شرکت دو منظوره حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با افتتاح آن برای ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای حدود ۲ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت همچنین امروز در نشست با فعالان صنفی و تجاری گیلان در رشت از اتخاذ تدابیر لازم برای تبدیل گیلان به قطب توزیع قطعات و خدمات مربوط به خودرو در کشور خبر داد وگفت:مذاکرات اولیه انجام شده و بخش خصوصی تمایل دارد با سرمایه گذاری در این حوزه، بخشی از محدودیت‌ها و مشکلات مربوط به توزیع عادلانه و هدفمند انواع قطعات و خدمات خودرو را رفع کند

علیرضا شاهمیرزایی با اشاره به برخی مشکلات بیمه ایی و مالیاتی اصناف در کشور از جمله گیلان، افزود: در حال حاضر ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در بیش از ۳ میلیون صنف خدماتی و تجاری کشور نهادینه شده که حمایت‌های مالیاتی و بیمه ایی از این‌ها می‌تواند ثبات را در بخش اشتغال اصناف بدنبال داشته باشد.

تیمور پورحیدری ، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان هم به ظرفیت اصناف استان در دو حوزه‌ی تجارت و خدمات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۲۸ هزار فرصت شغلی در ۱۳۱ هزار واحد صنفی استان در حوزه‌ی خدمت و تجارت و ۳۲۹ اتحادیه‌ی صنفی، ۲۱۷ فروشگاه زنجیره ایی و ۱۷۶ شرکت پخش فعال در استان فعالیت دارند.

جبار کوچکی نژاد ، یکی از نمایندگان مردم رشت و خمام و خلیل بهروزی فر نماینده‌ی مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر لزوم حمایت وزارت صمت از واحد‌های صنعتی تازه احیا شده از جمله کارخانجات پوشش، خاور، ایران پوپلین و ایران برک، حمایت‌های از مردم در قالب اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، برقراری عدالت در روند اخذ مالیات و گسترش پایه‌ی مالیاتی تاکید کردند.

جلال الدین محمد شکریه ، نایب رییس اتاق اصناف کشور و رییس اتاق اصناف گیلان نیز در این نشست، بالا بودن هزینه‌ی تولید را از عمده‌ترین مشکلات حوزه‌ی اصناف گیلان برشمرد و گفت: در حال حاضر ۱۸ درصد اصناف استان دارای بیمه‌ی خویش فرما هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار