معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: پیش بینی می‌شود تا ۸ ماه آینده مرحله اول کارخانه قند یاسوج راه اندازی شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 17 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون اقتصادی استاندار در بازدید معاون اقتصادی استاندار از کارخانه قند یاسوج گفت: باتوجه به اولویت‌های دولت و تاکید استاندار راه اندازی واحد‌های راکد دنبال می‌شود.

عسکری افزود: جلسه‌های رفع موانع تولید برای کارخانه قند یاسوج برگزار شده و دو میلیارد تومان بدهی گاز و یک میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی کارخانه قند یاسوج تقسیط و درحال پرداخت است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود این کارخانه تا ۸ ماه آینده راه اندازی اولیه شود.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان امسال این کارخانه به صورت کامل به بهره برداری برسد، گفت: با بهره برداری این طرح در مرحله نخست برای ۵۰ نفر و پس از آن برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم گفت: کارخانه قند به عنوان پیشانی صنعت استان بوده و راه اندازی آن از اولویت‌ها است.

روزبهان با بیان اینکه برای راه اندازی این کارخانه برنامه‌های ویژه دنبال می‌شود گفت: در هر کجا که این کارخانه نیاز باشد ستاد ستهیل تشکیل و مشکلات بررسی و رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۶ واحد تا پایان سال باید راه اندازی شود، افزود: در سال گذشته ۱۹ واحد راکد راه اندازی شد.

رئیس هیات مدیره کارخانه قند یاسوج و مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم گفت: در زمستان سال ۹۹ همزمان با سفر مخبر رئیس وقت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از کارخانه بازدید شد و با بررسی حقوقی، فنی، مالی و جمع بندی تصمیمات تا ۵۳ درصد سهام این کارخانه خریداری شود و مابقی توسط بانک تجارت خریداری شد.

نادریان با بیان اینکه در زمستان ۱۴۰۰ به صورت رسمی این کارخانه در اختیار ستاد قرار گرفت، افزود: این واحد تولیدی هم اکنون ۲۲ درصد پیشرفت کاری دارد و برای راه اندازی کارخانه قند حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که می‌تواند سبب اشتغال آفرینی مستقیم و غیر مستقیم شود.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان برای راه اندازی این واحد تولیدی هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار