ارزآوری ۷۰۰ میلیون دلاری واحد‌های تولیدی و صنعتی گیلان
کد خبر: ۱۰۵۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ 06 July 2022

مدیر کل صمت گیلان: واحد‌های تولیدی و صنعتی استان سال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار کالا به ۵۰ کشور دنیا صادر کردند.

به گزارش تابناک گیلان ، تیمور پورحیدری امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک با بیان اینکه گیلان بیش از ۲۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد گفت: حدود ۱۸۰۰ واحد فعال است و متاسفانه بیش از ۶۰۰ واحد به دلیل مشکلات حقوقی، تملکی در حوزه بانک‌ها و دیگر موضوعات مرتبط تعطیل یا نیمه تعطیل هستند.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تولید محصولات با کیفیت و منحصر بفرد صنایع استان افزود: پارسال صاحبان صنایع ۷۰۰ میلیون دلار صادرات به حدود ۶۰ کشور دنیا و کشور‌های اوراسیا داشتند و امسال برای صادرات روی ۸۰۰ میلیون دلار هدف گذاری شده است.
وی با تاکید بر افزایش ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی افزود: با توجه به شعار سال از ابتدای سال ۱۴۰۱ احیای واحد‌های راکد در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و با تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی راکد در تلاشیم.
وی به تعیین تکلیف شدن ۲۰ واحد راکد اشاره کرد و افزود: تا پایان سال با توجه به مصوبات برای حفظ تولید و اشتغال پایدار این شرکت‌ها به چرخه تولید باز خواهند گشت. تیمور پورحیدری با اشاره به افزایش ظرفیت تولید واحد‌های فعال گفت: واحد‌هایی که با ظرفیت‌های محدود در حال کار هستند و یا مشکل سرمایه در گردش دارند مقرر شد با حمایت استان ووزارتخانه برای افزایش تولید و پایداری اشتغال به این واحد‌های صنعتی گیلان کمک شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار