معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: به دنبال آموزش کارگر ماهر هستیم چون در بخش خدمات وجود کارگر ماهر موجب پیشرفت و بهره وری بیشتر می شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳ 06 July 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛  امیر میمنت آبادی گفت:  سرمایه گذاری در بخش فنی و حرفه ای و تربیت مربی باید با دقت بیشتر صورت گیرد تا از این ظرفیت به شکل هدفمند استفاده کنیم.

وی افزود: طرح استاد و شاگردی از گذشته های دور مطرح بوده و عملیاتی شدن آن برای مهارت آموزی در بخش های مختلف به ویژه خدمات نیاز است.

میمنت آبادی ادامه داد: سال ۱۳۹۱ دستورالعمل طرح استاد و شاگردی نوشته شد و دلایل متفاوت و متعددی برای عدم اجرای این طرح وجود داشت که مهمترین مانع عدم تعیین تکلیف بیمه بود.

وی گفت: حدود ۵۳ درصد کارآموزان در بخش مهارت آموزی از بین فارغ التحیصلان دانشگاهی هستند.

میمنت آبادی مطرح کرد:دستگاه های اجرایی باید به ماموریت مورد نیاز دولت در این زمینه کمک کنند و مراکز تخصصی و متولی پیشقدم و از توان فنی و حرفه ای استفاده کنند.

معاون فنی و حرفه ای گفت: اگر بخواهیم مهارت آموزی در محیط واقعی کار را در تعداد بالاتر بکار بگیریم، نیاز است همه دستگاه ها ، اصناف و اتاق های بازرگانی و صنعت و معدن در این زمینه کمک کنند و پیوست مهارت توانمندی شغل در بکارگیری افراد در پروژه ها را مورد نظر قرار دهیم.

وی اظهار کرد:: سالانه در سطح کشور ۱۰ میلیون نفر نیاز به مهارت آموزی و بازآموزی مهارت دارند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار