کد خبر: ۱۰۵۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹ 20 June 2022

استاندار گیلان در سفر به فومن از چندین طرح توسعه کشاورزی بازدید و بر توسعه توتستان‌ها و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در بازدید از مرکز توسعه نوغانداری در روستای خشکنودهان بالای بخش مرکزی فومن و همچنین مزرعه توتستان تولید تخم ابریشم گیلان را قابل رقابت با کشور‌های دیگر دانست و گفت: صنعت ابریشم در کنار تولید برنج و چای در گیلان از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و در سفر ریاست جمهوری ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه نوغانداری در استان اختصاص یافته که تلاش ما بر این است با توسعه زیرساخت‌های این بخش تولید ابریشم را در گیلان به جایگاه اصلی خود برسانیم.

استاندار همچنین در سفر به فومن از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در روستای زیده فومن بازدید کرد و گفت: پرورش ماهیان خاویاری در کنار ماهیان گرم آبی و سرد آبی ظرفیت خوبی است و‌ باید کمک کنیم با توسعه تولید در این بخش رونق اشتغال و درآمد پایدار دراستان افزایش یابد.

وی در ادامه در بازدید از شالیزار‌های روستای کلرم فومن ، لایروبی و بتونی کردن انهار سنتی را بهترین راه برای جلوگیری از هدر رفت آب کشاورزی دانست و گفت: بخشی از لایروبی و بتونی کردن انهار سنتی امسال انجام شده و بخش دیگر هم در سال‌های آینده انجام می‌شود تا از هدر رفت آب کشاورزی جلو گیری شود.

استاندار گیلان همچنین در ملاقات حضوری با تعدادی از مردم و کشاورزان در روستای کلرم فومن و بررسی مشکلات آن‌ها در زمینه آب آشامیدنی ، کشاورزی و برق ، سرقت کابل برق و مخابرات را یکی از مشکلات مهم دانست و از مردم خواست برای دستگیری سارقان به پلیس کمک کنند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار