تابناک گیلان گزارش می دهد ؛
به گزارش تابناک گیلان، عدم اجرای تعهدات زمان اخذ رای اعتماد، مشکلات عمومی حوزه وزارتخانه، مشکلات حوزه زمین، مسکن شهری و روستایی، مشکلات حوزه حمل و نقل و مشکلات حوزه مالی وزارتخانه از محورهای اصلی این استیضاح است.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 03 October 2015
تابناک گیلان: استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه روز یکشنبه گذشته مجلس اعلام وصول شد که در دستور کار روز سه شنبه این هفته مجلس قرار دارد. این استیضاح دارای ۱۳ امضا و شش محور است.

به گزارش تابناک گیلان، عدم اجرای تعهدات زمان اخذ رای اعتماد، مشکلات عمومی حوزه وزارتخانه، مشکلات حوزه زمین، مسکن شهری و روستایی، مشکلات حوزه حمل و نقل و مشکلات حوزه مالی وزارتخانه از محورهای اصلی این استیضاح است.

ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی می گوید: استیضاح وزیر راه و شهرسازی پشت صحنه هایی دارد که برای وجهه مجلس خوب نیست.

ندیمی با اشاره به جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی که قرار است این هفته در مجلس برگزار شود، گفت: من هم اسامی موافقان استیضاح را دیده ام هم در جریان سئوالات آنها هستم و آنگونه که مشاهده کردم این استیضاح عمدتا دو سه محور دارد که یکی از آن ها کیفیت تغییر مدیرکل راه و شهرسازی یکی از استانهاست.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد، اگر مردم متوجه شوند که پشت صحنه استیضاح تغییر یک مدیر کل استانی بوده است، به ما چه می گویند؟ ضمن اینکه طبق قانون، نمایندگان حقی دخل و تصرف در عزل و نصب هاي وزارتخانه ها ندارند و قانون این مسئله را جزء اختیارات دولت تعریف کرده است.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن مواردی که ذکر شد کاملا روشن است که هم پشت صحنه این استیضاح برای وجهه مجلس خوب نیست و خیلی بد است که ما نمایندگان وجه المصالحه تغییر مدیر کل یک وزارتخانه قرار بگیریم.  این مورد نمی تواند دلیل محکمی برای استیضاح يک وزير باشد.

ندیمی ادامه داد: استیضاح آخوندی با 13 امضاء، لرزان ترین استیضاح تاریخ است اگر دو سه امضاء راحذف کنیم، بساط استیضاح جمع می شود. ضمن اینکه در حال حاضر، دو سه نفر برای پس گرفتن امضای خود اعلام آمادگی کرده اند.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت، همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا فضای انتخاباتی باعث این استیضاح ها شده است؟ گفت: بله و این رویه به ضرر مجلس است، چون وقتی که رسانه ها تیتر می زنند دولت روحانی 15 کارته شد، يعني تعامل دولت و با مجلس خوب نیست. ضمن اینکه 15 کارته شدن دولت افتخار نیست و ما نباید خوشحال شویم که وزرای دولت زیاد کارت بگیرند.


همچنین نظر دو نماینده موافق و مخالف استیضاح آخوندی را با هم می خوانیم:

حسن کامران نماینده اصفهان که طراح اصلی استیضاح این وزیر می باشد، معتققد است که وزیر مشکلات عدیده ای برای وزارتخانه ایجاد کرده و باید استیضاح و عزل شود. وی افزود: نمایندگان وظیفه خود را انجام می دهند و تصمیم گیری با صحن مجلس است.

این نماینده تاکید کرد: به دلیل مشکلات عدیده موجود در بخش وظایف این وزارتخانه ما خواستار استیضاح این وزیر شدیم. مخالفت کمیسیون عمران مجلس با استیضاح آخوندی نماینده لنگرود هم در مجلس هم معتقد است که استیضاح آخوندی در مجلس رای نخواهد آورد و وزیر در وزارتخانه ابقا می شود.

مهرداد لاهوتی تاکید کرد: هنگامی که استیضاح آخوندی برای بررسی به کمیسیون عمران مجلس شد، فقط آقای هاشمی رئیس کمیسیون موافق استیضاح بود و بقیه اعضای کمیسیون مخالف استیضاح بوده و هستند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه نمایندگان معتقدند که مشکلاتی در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، اما این مشکلات به حدی نیست که وزیر عزل شود. وزیر ۲ بار نتوانست نمایندگان را قانع کند نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس معتقد است که فرایند استیضاح این وزیر با آئین نامه داخلی مجلس تطابق نداشت و در واقع این فرایند متفاوت از فرایند استیضاح دیگر وزرا در مجلس بود.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار