استاندار تهران گفت: ذخایر آبی در استان نامطلوب است و مردم باید مدیریت مصرف داشته باشند تا با صرفه جویی مناسب بتوانیم این خشکسالی را پشت سر بگذاریم.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ 16 June 2022

استاندار تهران

به گزارش تابناک تهران، محسن منصوری روزپنچ شنبه در جریان سفر به شهرستان رباط کریم و بازدید از مخازن و خط انتقال آب به این شهرستان با اشاره به وضعیت نامطلوب ذخایر آبی در استان تهران اظهار داشت: ۶۴۰ میلیون مترمکعب ذخایر آب سدهای استان تهران است که صرفه جویی مردم‌را در مصرف آب می‌طلبد.

وی با اشاره به کارهای بزرگ آبی در استان تهران افزود:در جریان بازدید از شهرک صنعتی مامونیه ( در حاشیه شهر پرند) سفارش ساخت ۷۰ مخازن داده شده و ۳۷۰ مخزن بزرگ آبی دیگردر نقاط مختلف استان تهران ساخته خواهد شد تا در مواقع بحران مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار تهران تصریح کرد: مخازن های آب به عنوان شاهکارهای مدیریتی مجموعه آب و فاضلاب است که در پدافند غیرعامل برخی مخازن ساخته شده است.

وی افزود: بحث فنی مدیریتی و اجرایی مجموعه آب و فاضلاب کارهای بزرگی را شروع کرده که اگر به نتیجه برسد قسمتی از نیازها و ضرورت ها را برطرف می کند.

منصوری با اشاره به تکمیل ایستگاه پمپاژ آب پرند گفت: برای تامین منابع برنامه ریزی کردیم که به محض تکمیل زیر ساخت تامین منایع هم حل می شود و به مشکلی بر نمی خوریم.

وی در ادامه محوریت اصلی خط الغدیر دو را ۳۳ کیلومتر دانست و گفت : حدود ۲۹ کیلومتر آن اجرا شده است و الباقی آن تا ۳ ماه آینده تکمیل خواهد شد ودر صورت تکمیل ظرفیت جابجایی آب برای جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفر را دارد.

مسئولان شهرستان و امید احمدی فرماندار شهرستان رباط کریم استاندار تهران را در این بازدید ها همراهی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار