تیم فوتبال شهد قندی یزد ۲ هفته مانده به پایان مرحله نهایی لیگ دسته ۲ قهرمانی باشگاه‌های کشور به علت قرار گرفتن در رده پنجم جدول رده‌بندی گروه خود عملا از رسیدن به مرحله پلی‌آف بازماند و داستان فصل گذشته تکرار شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶ 12 June 2022

تا پایان هفته بیست و چهارم مسابقات لیگ دسته ۲ فوتبال کشور تیم شاهین بندرعامری بوشهر با کسب ۴۸ امتیاز با قدرت به لیگ دسته اول راه یافت و بعد از آن تیم ون پارس نقش جهان اصفهان با ۴۱ امتیاز در مکان دوم قرار دارد و از تمام رقبای نزدیک خود شانس بیشتری برای رسیدن به مرحله پلی‌آف دارد.

در این گروه تیم فوتبال نود ارومیه ۳۹ امتیازی است و در مکان سوم قرار دارد و همچنین تیم‌های خلیج فارس ماهشهر خوزستان و شهید قندی یزد با کسب ۳۸ امتیاز و به دلیل تفاضل گل به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم جدول رتبه‌بندنی گروه خود قرار دارند.

تیم فوتبال شهید قندی یزد که هم‌اکنون در گروه دوم لیگ ۲ پنجم است تا پایان رقابت‌های لیگ امسال کشور به ترتیب باید با تیم‌های فوتبال گل ریحان البرز و سپس در روز سه‌شنبه ۳۱ خردادماه جاری در ورزشگاه شهید نصیری یزد از تیم پاس همدان پذیرایی کند.

با توجه به نحوه قرار گرفتن تیم‌ها، امتیازات و مسابقاتی که پیش رو دارند عملا شاهد خداحافظی تیم شهید قندی یزد برای رسیدن به مرحله پلی‌آف و از دست دادن شانس برای صعود به لیگ دسته اول (جام آزادگان ) هستیم و همانند فصل گذشته باز قصه پرغصه صعود نکردن قندی‌ها تکرار شد.

باشگاه فرهنگی ورزشی شهید قندی برای حضور تیم در لیگ امسال نسبتا نسبت به حمایت مادی و معنوی از کادرفنی و بازیکنان تیم اقدامات خوبی را از ابتدا تاکنون انجام داد ولی به رغم تمامی تلاش‌ها به علت عدم برنامه‌ریزی صحیح همانند گذشته با مشکل مواجه و از رسیدن به مرحله پلی‌آف بازماند.

عدم صعود تیم شهید قندی پلی آف و سپس به لیگ آزادگان موجب نارضایتی علاقه‌مندان به ورزش و رشته فوتبال است و باید علت آن به صورت دقیق توسط فعالان رسانه، کارشناسان و متولیان ورزش استان بررسی و برای سال آینده به دلیل ظرفیت‌های خوب صنعتی و معدنی یزد اقدام شایسته صورت گیرد.

برای یزد معدنی و صنعتی با وجود علاقه‌مندان بیشمار و زیرساخت‌های نسبتا خوب اصلا به هیچ وجه مناسب و قابل قبول نیست که هم‌اکنون فوتبال استان هیچ جایگاه مناسبی در سطح اول فوتبال کشور ندارد و هر سال به عللی شاهد شکست‌های مکرر و عقب‌گرد و بازگشت به پله اول و ابتدای کار هستیم.

تیم قندی در گروه دوم لیگ دسته دوم با ۹۰ ارومیه، گل‌ریحان البرز، مس‌ نوین کرمان، شاهین بندرعامری، اسپاد الوند تهران، خلیج فارس بندر ماهشهر، عقاب تهران، اترک بجنورد، پاس همدان، فولاد نوین اهواز، مهیار ایمان سبز شیراز و شهرداری نوشهر هم‌گروه است.

در گروه اول تیم‌های چوکای تالش، شهرداری ماهشهر، نیروی زمینی تهران، علم و ادب تبریز، سپیدرود رشت، شمس‌آذر قزوین، ایران جوان بوشهر، شهدای بابلسر، پیام توس خراسان رضوی، شهرداری بندرعباس، ملی حفاری اهواز، شهرداری بم، شهید اورکی اسلامشهر و شهدای رزکان البرز هم‌گروه است.

مسابقه لیگ دسته دوم فوتبال قهرمانی کشور در ۲ گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با رعایت نکات بهداشتی زیرنظر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال پیگیری می‌شود و در پایان تیم های اول و دوم جواز حضور در لیگ دسته اول کشور ( جام آزادگان ) را کسب می‌کند.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و این استان با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی و ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۱ شهرستان در اختیار دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار