استاندار گیلان: بستر رشد اقتصادی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در گیلان مهیاست
کد خبر: ۱۰۴۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶ 20 May 2022

 

به گزارش تابناک گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان با اشاره به برنامه و پاسخگو بودن دولت سیزدهم گفت: بررسی دقیق میزان توسعه اقتصادی استان، توزیع عادلانه منابع و دیگرموارد رشد اقتصادی گیلان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی به مایل ومشکلاتی همچون پسماند، مدیریت آب، کنترل تورم و عرضه کالا‌های اساسی اشاره کرد و افزود: برای حل مشکلات با توجه به برنامه، بودجه و ساختار تعیین شده باید تلاش کنیم تا از رشد اقتصادی استان عقب نمانیم.
استاندار با اشاره به اهمیت نرخ رشد اقتصادی تصریح کرد: وظیفه تمام مدیران در این خصوص مشخص است و باید همت خود را به کار گیرند و سیاست‌گذاری‌های صحیح و جذب سرمایه گذاری می‌تواند حلقه‌های از هم گسسته را به هم وصل کرده و ما را به اهداف مدنظر برساند.
دکتر اسدالله عباسی به اهمیت دستیابی به رشد ۸ درصدی گفت: برای پروژه‌های پیشران علاوه بر کمیته راهبری مدیران و فرمانداران باید از نظرات نمایندگان، علما، استادان دانشگاه، اندیشمندان، جوانان و نیرو‌های جهادی استفاده شود.
استاندار گیلان خواستار ارائه گزارش‌های دوره‌ای از میزان پیشرفت اقدامات و پروژه‌های مصوب شده توسط دبیرخانه شورا شد و این مهم را مبنای ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران عنوان کرد.
وی با بیان اینکه منابع بانک‌های دولتی و خصوصی باید در راستای تحقق رشد اقتصادی مصرف شود، گفت: نهاد‌های عمومی غیردولتی نیز بایستی منابع و مصارف خود را در تعامل موثر با برنامه رشد ۸ درصدی و در راستای تقویت توان استان برای رسیدن به اهداف و هماهنگ با ساختار تدوین برنامه استانی مصرف کنند.
دکتر اسدالله عباسی به اثرات مردمی کردن اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها اشاره و اضافه کرد: مسئله ساماندهی معیشت مردم و اقتصاد از ابتدا در دستور کار دولت قرار داشته و دارد، اما در کنار آن، دولت با بدهی‌های به جای مانده از گذشته، میزان وام از بانک مرکزی و اوراق مشارکت هم مواجه بوده که سعی کرده حجم زیادی از آن‌ها را پرداخت کند.
وی تلاش برای افزایش میزان تولید ناخالص داخلی نسبت به سال گذشته، فعال‌سازی بنگاه‌های تولیدی راکد، جذب سرمایه‌گذار، افزایش تولید، مشخص کردن زنجیره تولید، افزایش کیفیت تولید و فعال‌سازی ظرفیت‌های فراموش شده را ازجمله مواردی دانست که برای رشد اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار گیلان به کارگیری نیروی کار متخصص، فناوری روز و دانش بنیان را لازمه تحقق شعار راهبردی سال دانست و تصریح کرد: سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و استفاده از همه ظرفیت‌های منطقه آزاد در رشد اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان در حوزه تولید برنج، لبنیات، آبزیان و شناسایی و تاثیرگذاری این ظرفیت‌ها در در نرخ رشد اقتصادی خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سایر مجموعه‌ها از جمله سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای توسعه استان استفاده شود.
استاندار گیلان عدم وابستگی به نفت و بهبود صادرات را در فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری موثر دانست و گفت: افزایش رفاه مردم و ریشه‌کنی فقر در راستای عدالت اجتماعی مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد.
در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان، محمدرضا احمدی سنگری از نمایندگان رشت و خمام، رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکلو ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز نظرات خود را در خصوص رشد ۸ درصدی اقتصاد و تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین بیان کردند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار