اگر از دریچه انصاف و بیرون از گود تعلقات سیاسی به ماجرا بنگریم ،تمامی ویژگی های مدیریت ارشد استان را برشمردیم تا کسانی که دل در گرو توسعه ایلام دارند و دردها و رنج های مردم را درد و رنج خود تلقی می کنند ،با دور زدن تعصبات و تعلقات با خود بیاندیشند و پاسخ این سوال را که چندان هم سخت نیست بیابند که چرا باید به استاندار ایلام کمک کنیم
کد خبر: ۱۰۳۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۸ 17 April 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::استان ایلام قطعه پازلی از ایران بزرگ و زیباست ،قطعه ای که خود سرشار از رنگ های متنوعیست که به تنهایی از قابلیت نمایش تمام زیبایی های این تصویر برخوردار است !

 

اگر نمایش زیبایی های نهفته در این تصویر برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است ،اگر می خواهیم این تصویر گویای هر آنچه که در آن است-باشد ،باید کمک کنیم تا این قطعه پازل درست در جای خود قرار گیرد !

 

ایران اسلامی مجموعه ای از قطعات پازل های متنوع است ،اگر پویایی ،عظمت ،توسعه و پیشرفت ایران بزرگ برای ما اهمیت دارد که دارد، باید یاریگر مدیریت استان باشیم، تا بتواند با بهره گیری از تمامی ظرفیت های بالقوه استان ،نمایی از موفقیت دولت را در استانمان ترسیم نماید.

 

شفاف بگویم ،دولت تغییر کرده است ،مدیران ارشد تغییر کرده اند ،مدیرانی تازه نفس عنان مدیریت را در دست گرفته اند ،یک خانه تکانی اساسی در مدیریت ایجاد شده و چشمان هزاران رای دهنده امیدوار به شعارها ،تغییر در شئون زندگیشان را انتظار می کشند.

 

 بخاطر اینکه پیشران مدیریت بر روی ریل خدمت قرار گیرد، به آرامش نیاز است ،چرا که معتقدیم باتجربه ترین راننده هم که باشی در میان هیاهوی مسافران ،خرابی جاده و با پیشرانی که قلق آن هنوز در دستت نیست ،براحتی قادر به قرار دادن آن  بر روی ریل نخواهی بود !

 

امروز دولتی در راس هرم اجرایی کشور قرار گرفته است که با مانیفست ،برنامه و‌دیدگاهی جدید به میدان آمده تا با بکار بست متد تازه ای از مدیریت ،جوانه امید به آینده را شکوفا کند .

 

ما ایلامیان ،قطعه ای از پازل این پهنه بزرگ مدیریت ، متاثر از تغییرات سیاسی و اجرایی کشور ،تغییرات مدیریتی را به وضوح لمس کرده و چشم به دستان و تدبیر مدیران استمانمان ،به افق خیره شده ایم .

 

استانی سرشار از پتانسیل ها خدادادی ،پکیجی از ظرفیت های بیشمار رو زمینی و زیر زمینی ،ورنگین کمانی از استعدادهای پرتوان که سالهاست در زیر سایه نگاههای پلشت بی تفاوتی بیرونی و اغراض و حسادت های درونی، بی استفاده مانده و یا احیانا استفاده غیر اصولی و بی برنامه از آن نتوانسته تا بالفعل شدن آنها را در خدمت توسعه استان و رفع دغدغه های معیشتی مردمانش قرار دهد .

 

امروز باید نگاهها و‌دیدگاههای سیاسی و طایفه ای و تعصبات و تعلقات و تفکر مسموم خودی و غیر خودی ،بومی و غیر بومی را چال کرده و با یک دغدغه همسان ،به توسعه ایلام و دردهای ایلام نشینانی بیاندیشم که آثار تازیانه فقر ،تبعیض و محرومیت بر پیکر نحیفش از دور پیداست .

 

نگاه همه ما با وجود تفاوت نگاهها، باید به نوک قله متمرکز شود ،قله ای که با هم اندیشی ،همگرایی ،همفکری ،یکی بودن و کمک به مجموعه مدیریت استان براحتی قابل فتح است !

 

شاید برخی با مطالعه این مطلب ،در مختصات ذهنی اشان ابری از واژه های کوچه بازاری از جنس تملق ،چاپلوسی ،خودشیرینی ،منفعت طلبی و یا هر عنوان دیگری شکل بگیرد ،اما به خاطر ایلام تلخی و تندی این واژه را به جان می خریم 

 

 می نویسم و شهادت می دهیم برآنچه که می بینیم !می بینیم که امروز استاندار ایلام با بهره مندی از تجربه چند ساله خود ،نمادی واقعی از شعار دولت، یعنی مردمی ،انقلابی و جهادی به تمام معنا شده اند.

 

انصاف حکم می کند که دوندگی ها و دغدغه های فردی را ببینیم که تعطیلی را بر خود حرام کرده ودر روز استراحت تا عمق محرومیت داخل می شود، تا از نزدیک لمس کند حرمان سوزان محرومیت مردمان دیار آلامتو را !

 

استانداری که در کمتر از یکسال حضور خود در راس مدیریت ارشد استان، نه از درون خودرو شاسی بلند !بلکه با پای پیاده سختی را در کوره دهات ها مشق می کند و‌برای چشیدن طعم فقر و نارسایی، با عشایر همدم می شود و بی واسطه می شنود هر آنچه را تاکنون در میان انبوهی از رنجنامه ها گم وگور شده است ،

 

وقتی از انقلابی وجهادی سخن به میان می آید ،یعنی اینکه مدیر ارشد استان تفریحات نوروزی اش را با راهیان نور قلاویزان و شرهانی ودر جلسات شورای اداری شهرستان ها سپری کند !

یعنی اینکه صبح جمعه تعطیلت را با محرومیت زردلان ظهر کنی و با زبان روزه نماز ظهر و عصرت را در چادر عشایر نشینان ملکشاهی ادا کرده و همنوت با سحر در ایلام برنامه های فردایت را مرور کنی !

 

یعنی اینکه تمام پروتکل های مدیریتی را بر هم بزنی و برخلاف اسلافت ،نه یک روز ،بلکه هفت روز هفته ات را به ملاقات مردمی اختصاص دهی !

یعنی اینکه خیلی زودتر از حد تصور بر جغرافیای استانت سوار شوی ،هر هفته ات هفته دولت و هر دهه ات را دهه فجر کنی و مدیران را راهی دهات و روستاها کرده تا از  نزدیک مشکلات و نارسایی ها راببینی و همانجا هم مدیران را مکلف به رتق و فتق خواسته های مردم  آن سامان کنی !

 

یعنی اینکه هر هفته نمایندگان مردم را دنبالت بیاندازی و در یک روز ،چشم چندین وزیر و سازمان را بر مشکلات و نارسایی های ایلام بازکنی !

 

یعنی در کمتر از یکسال به  درک درستی از ظرفیت های خفته استان خوابیده بر گنج برسی ،نفت و‌گاز و‌پتروشیمیش را بشناسی و بشناسانی تا در خدمت توسعه مردمانش قرار گیرد !

 

یعنی با بکاربست دیپلماسی همسایگی ،وزارت خارجه کوچکی را در ایلام راه بیاندازی تا ماحصلش باز شدن دریچه ای بشود بر رمل های داغ هلاله شمالی ،تا مردم مرزنشین بچشند طعمی غیر از طعم  زنگ آهن پاره های برجای مانده از هشت سال مرزداری را!

 

آری ! استاندار ایلام نمودی از شعار دولت مردمی وانقلابی، با رویکردی جهادی مردمی بودن را چاشنی مدیریتش کرده است تا آرام آرام فتیله بی اعتمادی ها از مسیولین را پایین بکشد و با مصالح تکریم و مردم داری ،شکاف عمیق فاصله مردم و حاکمان را پر کند .

 

مگرسیاسیون ،رسانه ها ،صاحبنطران ،دغدغه مندان وتمامی کسانی که دل در گرو توسعه ایلام و دیده شدن مشکلات و نارسایی هایشان دارند ،به دنبال توسعه ایلام بر بستر داشته های خود نیستند !؟

 

خوب منصفانه قضاوت می کنیم که در این مدت استاندار ایلام با بهره مندی از خصوصیاتی که در سطور بالا بر شمردیم ،شب وروز نمی شناسد تا رافع دغدغه های مردم و فاعل ظرفیت های بالفعل نشده استان باشد !

 

مگر ما دنبال مدیری نبودیم که با شیوه مدیریتش ،جهادی بودن را معنا و با تکریمش، مردمی بودن را مشق و با قلم کردارش انقلابی بودن را ترسیم نماید ؟!

 

خوب !جمیع کارکردهای استاندار ایلام در شش ماه گذشته اش سرشار از نقش هایی است که دغدغه مندان سیاسی طرفدار دولت کنونی ،آن را در میان انبوهی از گزینه ها جستجو می کردند !

 

حال که این مرد ،ایلامی تر از هر ایلامی، دغدغه اش برای رفع مشکلات و گرفتاری های مردم و توسعه استان را در عمل مشق می کند، چرا باید کمک نشود ؟!

 مگر دغدغه ما ایلام نیست ؟! خوب کارکرد ایشان هم برای تعالی ایلام است ،پس چرا باید در این مسیر رملی و سرشار از تیغ ،با بی مهری ،تنهاو بی پاپوش او را رها کنیم ؟!

 

آقا یا خانم سیاسی مدعی اصولگرایی انقلابی !این گوی‌و این میدان ؛شمایی که تا روز قبل از آغاز فعالیت دولت انقلابی ،رجزخوان میدان سیاست بودی و شعار دولت انقلابی لقله زبانت و بانیان وضع موجود درفشت !امروز پرچم دولت انقلابی و مردمی در دست استاندار است ،امروز او تجلی رییسی در ایلام است !عفلت کنی در چشم بستن و‌گشودنی این هم بگذرد و در آنی بانی وضع موجود خطابت کنند!

 

آیا سزاست چون حکم مسیولیت به جای شما و نزدیکانت به نام فرد دیگری از جنس و سنخ خودت زده شده است،اینک باید  ردای مخالفت بر دوش انداخته و به نام نقد ،زمخت ترین چوب را لای چوب مدیریت استان کنید؟!

 

ازمنظر سیاسی ،اصلا به این فکر کرده اید ،تضعیف و تخریب استاندار یعنی تضعیف و تخریب دولت و نمایش ناکارامدی دولت ؟!و از منظر توسعه ای یعنی توقف قطار پیشرفت و‌تعالی استان ؟!

بله ! نه تنها استاندار بلکه رییس جمهور هم مطلق نیست ،نقدهای زیادی بر شیوه ها و رفتارها وارد است ،خیلی جاها مسیولیت ها به اهلش واگذار نشده است ،رییس جمهور در بسیاری از شعارعای خود متوقف شده است ،همه اینها درست ،نقد باید بشود ،اما نقدی که آینه مومن باشد !

 

نقدی که نمایانگر کاستی و کژی با پیوست راهکاری برای رفع مشکل باشد ،نه اینکه قلم را همچون شمشیری دور سر بگردانی و غریو یا لثاراتت ،سکوت شب ایلام را بشکند!

 

مخلص کلام ! اگر از دریچه انصاف و بیرون از گود تعلقات سیاسی به ماجرا بنگریم ،تمامی ویژگی های مدیریت ارشد استان را برشمردیم تا کسانی که دل در گرو توسعه ایلام دارند و دردها و رنج های مردم را درد و رنج خود تلقی می کنند ،با دور زدن تعصبات و تعلقات ،با خود بیاندیشند و پاسخ این سوال را که چندان هم سخت نیست ،بیابند که چرا باید به استاندار ایلام کمک کنیم ؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار