رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: ۵۰ عنوان برنامه برای تعطیلات نوروزی از سوی این سازمان برنامه ریزی شده و در مناطق مختلف برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۳۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱ 14 March 2022

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجتبی صداقت یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معرفی شهر یزد به عنوان میراث جهانی به گردشگران و مسافران نوروزی اولویت اصلی این سازمان در برنامه های نوروزی است افزود:برگزاری جشن نیمه شعبان در بلوار ولی عصر امامشهر، برگزاری جشن تحویل سال در میدان امیرچخماق و و گلزار شهدای و ایجاد پنج نوروز گاه در میدان امیرچقماق، مسجد جامع کبیر یزد، بافت تاریخی، امامزاده جعفر(ع) و کارخانه تاریخی جنوب ‌از جمله برنامه‌های این سازمان است.

وی اظهار کرد: برای معرفی یزد، آداب و آیین و سنتهای خاص استان المانهای متحرکی در یزد طراحی شده که براساس آن تعدادی پیرمرد یزدی سوار بر دوچرخه در معابر گذر گردشگران حضور می‌یابند و به معرفی یزد با بیان حکایت‌های شیرین و معرفی آثار و صنایع یزدی می‌پردازند.

صداقت، بافت گردی و یزدگردی، برپایی بازارچه‌های خیریه در گذر فرهنگی هنری مازاری‌ها، برگزاری جشنواره پرواز بادبادکها، برپایی سرود نمایش ویژه نوروز، اجرای جشن های شاد و مفرح در مناطق محروم، بازسازی نمایش‌های صحنه ای با موضوع آداب و رسوم خواستگاری یزدی ها از دیگر برنامه این سازمان در ایام تعطیلات نوروزی بیان کرد.

وی تصریح کرد:برگزاری جشنواره عکس یزد، اجرای جشن های کودکانه، برپایی جشن هفت سین، اجرای جشن‌های کودکانه و برگزاری مسابقات مختلف از دیگر برنامه ها است.

در پایان این نشست از فاز از اول مستندهای معرفی، مجموعه انمیشن معرفی مکانهای مذهبی و گردشگری یزد و مجموعه کلیپ‌های تبلیغی شهر یزد و نیز عینکهای تور مجازی ۳۶۰ درجه برخی آثار تاریخی یزد و چادرهای نانو ویژه حجاب بانوان در اماکن مذهبی که کاملا بهداشتی و معطر است، رونمایی شد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: شهرداری ، نوروز ، برنامه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار