خبرگزاری‌های روسیه اعلام کردند که قرار است مسکو روز سه شنبه کریدورهای بشردوستانه‌ای ایجاد کند تا غیرنظامیان بتوانند از چندین شهر اوکراین از جمله کی‌یف پایتخت و شهر بندری ماریوپول خارج شوند.
کد خبر: ۱۰۳۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹ 08 March 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، از تارنمای فرانس ۲۴، یکی از بخش‌های وزارت دفاع روسیه که مسئول عملیات‌های بشردوستانه در اوکراین است، در بیانیه‌ای گفت: از ساعت۱۰ صبح (به وقت محلی روسیه) روز سه شنبه ۸ مارس ۲۰۲۲، روسیه یک "رژیم سکوت" را اجرایی می‌کند و آماده ارائه کریدورهای بشردوستانه است.

 

 روسیه اعلام کرده است که در مناطق کی‌یف، ماریوپل، خارکف و سومی کریدورهای بشردوستانه ایجاد خواهد شد تا غیر نظامیان بتوانند از آن‌ها خارج شوند. 

 

 همه این مناطق در روزهای اخیر شاهد درگیری‌های شدید بوده‌اند.

 

ارتش روسیه روز دوشنبه نیز در چهار شهر اوکراین از جمله پایتخت برای ایجاد مسیر انتقال غیرنظامیان، آتش بس موقت اعلام کرد.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این آتش‌بس به درخواست امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه برقرار شد. 

 

ارتش روسیه در حالی اعلام آتش‌بس کرده که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده تلاش کی‌یف برای خرابکاری در روند تخلیه غیرنظامیان بی‌فایده خواهد بود چون ارتش روسیه از پهپادها برای کنترل این روند استفاده خواهد کرد. 

 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

 

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه درحال افزایش است./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار