معاون آموزش حوزه‌های علمیه: پذیرش حوزه‌های علمیه کشور از امروز آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ 21 February 2022

به گزارش تابناک قم، معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: آقایان علاقمند به تحصیل در حوزه تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده فرصت دارند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه مدیریت سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه مراجعه کنند.

حجت الاسلام رستم نژاد با بیان اینکه پذیرش حوزه در سه مقطع پایه هشتم، دیپلم و دانشگاهی صورت می‌گیرد افزود: متقاضیان پایه هشتم فقط در دوره بلند مدت و متقاضیان دارای مدرک دیپلم و بالاتر در دوره بلند مدت و سفیران هدایت (تربیت مبلغ) می‌توانند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه آزمون ورودی سی ام تیر در سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: حافظان کل قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، دارندگان رتبه سه رقمی و کمتر از آن در کنکور سراسری، دارندگان رتبه‌های برتر در مسابقات و المپیادهای علمی کشوری از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: قبول شدگان در آزمون ورودی بعد از گذراندن مراحل مصاحبه و مشاوره، دوره میثاق طلبگی، میثاق تربیتی و آموزشی تحقیقات محلی و سنجش سلامت به عنوان طلبه پذیرفته خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ رشته در ۱۶ حوزه دانشی در حوزه‌های علمیه به تصویب رسیده است افزود: طلاب پس از گذراندن دوره سطح یک حوزه می‌توانند در این رشته‌های جدید و مورد نیاز جامعه تحصیل کنند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار