مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تغییر رنگبندی کرونایی استان از نارنجی به قرمز و برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شهرهای این خطه لغو شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 13 February 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام حمید رفیعی اظهار داشت: هر چند برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان انجام شده بود اما، با توجه تغییر رنگبندی کرونایی شهرها به وضعیت قرمز کرونایی برای حفظ سلامتی شهروندان و ایجاد آرامش در بین آنها این مراسم معنوی امسال برگزار نمی شود.

 

وی افزود: در این میان مردم متدین خراسان شمالی می توانند به‌منظور بهره‌گیری از فیوضات ماه رجب اعمال ویژه این ماه را همانند قرائت قرآن کریم، ادعیه و روزه داری را کنار خانواده های خود به جا بیاورند.

 

حجت الاسلام رفیعی سنت مبارک اعتکاف را از سنت‏ های حسنه اسلامی احیا شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: سنت اعتکاف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حالت فراگیر و عمومی نداشت اما در چند سال اخیر در میان جمع کثیری از صالحان و نیکان از اقشار گوناگون اجتماعی به ویژه دانشجویان و طلاب، متداول شده است و مساجد بسیاری از شهرها و روستاها پذیرای مهمانان خدا در ایام البیض ماه پر برکت رجب هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار