به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام ندادن واکسیناسیون علیه کرونا، مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی و بیماری‌های زمینه ای، سه عامل مهم در افزایش موارد بستری کرونا در استان فارس است.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ 10 February 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر مهرداد شریفی، از افراد خواست تا به محض مشاهده علائم کرونا به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند.

بیماران مبتلا به کرونا که این روز‌ها به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، به علت مراجعه دیرهنگام از وضعیت خطرناک تری نسبت به سایر بیماران برخوردار هستند.

دکتر شریفی با اشاره به اهمیت زمان مراجعه بیماران مشکوک دارای علائم و مبتلا به کووید ۱۹ به مراکز درمانی توصیه کرد: افراد به ویژه بیماران دارای بیماری زمینه ای، مشکلات ریوی، کلیوی، فشار خون بالا و دیابت، سالمندان و افراد دارای اضافه وزن، با مشاهده علائم تنفسی، لازم است به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و پیگیر وضعیت سلامت خود باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر تشویق به استفاده از واکسن و ایجاد مطالبه عمومی در خصوص توصیه به دیگران برای انجام واکسیناسیون علیه کرونا یادآور شد: کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اجتماعات خانوادگی در شیوع امیکرون در جامعه تاثیر زیادی داشته و از مردم می‌خواهیم بیش از پیش نسبت به رعایت این موارد اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار