تنه‌ فلزی لنگر (SHANK) شکلی چهارگوش دارد و ضخامت آن بین ۸ تا ۱۰ سانتی‎متر و ارتفاع ۶۵,۲ متر است. همچنین بازوها (ARM) و پنجه‌های(FLUKE) لنگر نیز به واسطه رسوبات دریایی (مانند شن و صدف) پوشیده شده است
کد خبر: ۱۰۲۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴ 26 January 2022

به گزارش تابناک مازندرانا ز ایسنا، رامین ادیبی با بیان این‌که در گزارشی که ۲۹ دی از سوی شیلات شهرستان نور به یگان حفاظت میراث فرهنگی اطلاع‌رسانی شد، گفت: با هماهنگی‎‌های لازم از سوی علی سالاریان ـ رئیس  اداره میراث فرهنگی شهرستان نور ـ یگان حفاظت به همراه کارشناس تیم (سیدابوالفضل حسینی ـ کارشناس ارشد باستان‎شناسی و فعال در حوزه فرهنگ دریایی-) در چهارم بهمن‌ماه برای بررسی‌های اولیه به منطقه اعزام شدند.

در ادامه سید ابوالفضل حسینی درباره‌ وضعیت ظاهری این لنگر توضیح داد: خوشبختانه لنگر (ANCHOR) در ابعاد نسبتاً بزرگی است و حدوداً دست‌نخورده باقی مانده که شانۀ لنگر (STOCK) از نوع چوب روس و به طول۶۰,۳ متر است که میانگین قطر آن ۲۹ سانتیمتر است. این لنگر ۶ نوار آهنی (BAND) به عرض پنج سانتیمتر دارد که تمام قسمت‌های آن از رسوبات دریایی پوشیده شده و نیاز به مرمت دارد.

تنه‌ فلزی لنگر (SHANK) شکلی چهارگوش دارد و ضخامت آن بین ۸ تا ۱۰ سانتی‎متر و ارتفاع  ۶۵,۲ متر است. همچنین بازوها (ARM) و پنجه‌های(FLUKE)  لنگر نیز به واسطه رسوبات دریایی (مانند شن و صدف) پوشیده شده است. همچنین بالای تنه آهنی لنگر حلقه‎ ای(RING) به ضخامت ۴ سانتیمتر و به قطر ۴۰ سانتیمتر و چشمی لنگر (EYE) به قطر ۵ سانتیمتر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار