سینما تربیت قم پس از گذشت حدود دو سال از امروز بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 11 January 2022

به گزاش تابناک قم، سینما تربیت قم پس از حدود ۲ سال مرمت و بازسازی، روز دوشنبه طی آیینی با حضور خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و رسانه و همچنین اکران فیلم «منصور» بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرد و در دسترس  شهروندان قرار گرفت.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش قم در حاشیه این آیین کل اعتبار هزینه شده برای بازسازی  سالن این سینما  را ۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: به دلیل کمبود اعتبار‌ات افتتاح دوباره این طرح فرهنگی با تاخیر مواجه شد.

ناصر حمزه‌ای با بیان این که مجتمع فرهنگی تربیت و همچنین سالن سینمای آن متعلق به آموزش و پرورش است، گفت: هفت میلیارد ریال از بودجه این طرح از اعتبار‌ات داخلی آموزش و پرورش و سه میلیارد ریال دیگر نیز توسط سینما شهر که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، تامین شده است.

وی با اشاره به کاهش تعداد صندلی‌های این سالن سینمایی می گوید: به دلیل ایجاد بالکن در ورودی این سالن فضای آن محدودتر شده و تعداد صندلی‌ها نیز از ۳۸۰ به ۳۴۰ کاهش پیدا کرده است.

معاون آموزش و پرورش قم با بیان این که دالبی نبودن سیستم صوتی این سالن از مشکلات و نواقص آن به شمار می‌آید، گفت: در حال حاضر قم دارای ۶ سالن سینما است، و سینما تربیت قم به لحاظ درجه‌بندی در سطح ممتاز است.

حمزه‌ای همچنین در ادامه با اشاره به حدود ۲ هزار صندلی برای تماشای فیلم در استان گفت: قم در حال حاضر غیر از سینما تربیت دارای پنج سالن سینمایی است که ونوس با ۳۰۰ صندلی، آیه با ۱۴۰ صندلی، آوینه با ۲۲۰ صندلی، شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰۰ صندلی، از جمله سینما‌های فعال استان است.

وی گفت: مجتمع فرهنگی تربیت قم واقع در خیابان شهید فاطمی در سال ۱۳۶۵ تاسیس، و تاکنون نیز چند بار نوسازی و افتتاح شده است.

 در نخستین روز فعالیت جدید این سالن سینما، فیلم سینمایی منصور به نمایش گذاشته شد.

این فیلم که توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج ساخته و در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته است، بخشی از زندگی شهید منصور ستاری فرمانده پدافند هوایی ارتش و طراحی و تولید نخستین جنگده ایران و ناگفته‌هایی از هشت سال دفاع مقدس را روایت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار