کد خبر: ۱۰۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 27 September 2015
فعالیت طرح های سالم سازی دریا در شهرستان های ساحلی استان گیلان بنابر اعلام وزارت کشور تا دهم مهرماه تمدید شد.

مدیر کل امور امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) اظهار داشت: با وجود اینکه تعطیلات تابستانی به اتمام رسیده است اما همچنان شاهد ورود سیل عظیم گردشگران به استان گیلان هستیم.

یونس رنجکش ادامه داد: به همین دلیل بنابر اعلام وزارت کشور، فعالیت طرح های سالم سازی استان گیلان تا دهم مهر ماه تمدید شد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان افزود: تمدید فعالیت طرح های سالم سازی استان گیلان در جهت افزایش ایمنی و خدمات رسانی مناسب تر به گردشگران صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای خرداد ماه سال جاری تا کنون27 نفر گردشگر در آبهای استان دچار غرق شدگی شده اند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اظهار داشت: در تعطیلات پایان هفته سه نفر گردشگر در آبهای شهرستان انزلی غرق شدند.
به گفته وی، میزان آمار غرق شدگی تابستان امسال در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته حاکی از کاهش 60 درصدی میزان غرق شدگی در آبهای گیلان است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین میزان غرق شدگی مسافران در آبهای بندر انزلی صورت گرفته است، گفت: امیدواریم گردشگران با توجه به تذکرات ناجیان غریق هنگام شنا از خطرات احتمالی جلوگیری به عمل آورند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از عمده دلایل غرق شدن گردشگران مربوط به شنای آنها در نقاط خارج از طرح های سالم سازی است.
رنجکش گفت : تمام غرق شدگان امسال در آبهای گیلان کسانی بوده اند که در خارج از طرح های سالم سازی اقدام به شنا کردن کرده بودند.
وی دلیل اصلی کاهش میزان غرق شدگی را افزایش تعداد ناجیان غریق و تجهیزات آنها در تمام شهرستان های ساحلی استان اعلام کرد.
وی گفت: امیدواریم گردشگران با شنا کردن در طرح های سالم سازی در نظر گرفته شده در شهرستان های ساحلی، لحظات به یادماندنی را از سفر به گیلان ثبت کنند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان گفت: همانگونه که قبلاً نیز گفته شده، هنوز ورود گردشگران به استان گیلان به ویژه شهرستان های ساحلی استان ادامه دارد و آمار دقیق میزان گردشگران ورودی به استان هنوز منتشر نشده است.
به گفته رنجکش، آمار میزان ورود گردشگران به استان گیلان در نیمه مهر ماه اعلام خواهد شد که پیش بینی می شود این میزان نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیر روبه رو شود.
وی گفت : بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته خدمات رسانی به گردشگران تابستانی تا پایان هفته جاری با جدیت از سوی تمام مسئولان استان ادامه خواهد داشت.
مدیر کل اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اظهار داشت: همچنین نظارت بر تمام وحداهای خدماتی و پذیرایی اعم از مراکز اقامتی و رستوران نیز به طور کامل توسط بازرسان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار