معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی:
معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در تولید ناخالص داخلی رتبه ۲۹ کشور را دارد لذا با افزایش صادرات باید این جایگاه بهبود یابد.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 09 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمود قنبری در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بالقوه بیشماری است که باید با صادرات، این محصولات در شاخص تولید ناخالص رشد کنیم.

 

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: اکنون خراسان شمالی در تولید ناخالص ملی رتبه ۲۹ کشور را دارد.

 

وی با بیان اینکه در بسیاری از محصولات استان مازاد تولید داریم، افزود: در محصولاتی سیب درختی، گیلاس، انگور و کشمش، پسته، زعفران، گردو، پیاز، محصولات گلخانه‌ای، عسل و پیله کرم ابریشم مازاد تولید داریم اما در حوزه صادرات به دلیل وجود برخی مشکلات، عملکردمان ضعیف است.

 

قنبری گفت: رایزن‌های اقتصادی ایران در سایر کشورها باید بیشتر فعال شوند تا محصولات خراسان شمالی به کشورهای منطقه معرفی شود.

 

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی بیان کرد: سالانه ۵۰۰ هزار دام سبک پرورش می‌دهیم که میزان استفاده استان ۵۰ هزار رأس است لذا ۴۵۰ هزار رأس بدون فرآوری صادر می‌شود.

 

وی به مشکلات حوزه صادرات اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ارز حاصل از صادرات برای تمام کشور یکسان است در حالی که موقعیت و پتانسیل هر استان با دیگری متفاوت بوده که باید مورد پیگیری در سطح ملی قرار گیرد لذا خواستار تغییر در اختصاص ارز حاصل از صادرات هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار