کد خبر: ۱۰۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 26 September 2015
‌استاندار گیلان گفت: مراسم تشییع پیکرهای حجاج جان باخته پس از انتقال از تهران به استان، ابتدا در مرکز استان انجام می‌گیرد و سپس به شهرستان‌ها منتقل می‌شود، لذا در این راستا باید ستادهایی برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین در شهرستان‌های مربوطه تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، محمدعلی نجفی‌ ‌امروز در ستاد استقبال از زاِیران خانه خدا و تشییع جان‌باختگان حادثه منا، ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان، اظهار کرد: علت عمده این اتفاقات سوءمدیریت حکام عربستان است. تاکنون طی تماس‌های تلفنی مختلف با مدیر حج و زیارت گیلان، مشخص شد که حجاج جان‌باخته و مجروح در حادثه منا متاسفانه همه از کاروان 28159 از لنگرود و رودسر هستند.

وی افزود: تاکنون 11 زائر گیلانی جزو جان‌باختگان و 13 زائر دیگر نیز هنوز مفقود بوده و یک زائر در بیمارستان‌های سعودی به‌سر می‌برد که امیدواریم به زودی خبر سلامتی آنها را دریافت کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی برای انتقال جان‌باختگان حادثه منا به استان‌ و امدادرسانی به مصدومان و مجروحان این حادثه، گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ابتدا پیکر جان‌باختگان و مجروحان در روزهای یکشنبه و دوشنبه از عربستان به تهران انتقال داده می‌شود و سپس به سایر استان‌های کشور منتقل خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه در صورت همکاری مسئولان سعودی، تلاش بر این است تا پیکر جان‌باختگان هرچه زودتر به کشور انتقال یابد، تصریح کرد: مراسم تشییع پیکرهای حجاج جان‌باخته پس از انتقال از تهران به استان، ابتدا در مرکز استان انجام می‌گیرد و سپس به شهرستان‌ها منتقل می‌شود و لذا در این راستا باید ستادهایی برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین در شهرستان‌های مربوطه تشکیل شود.

وی اضافه کرد: فرمانداران شهرستان‌های مربوطه به منظور تسلی خاطر خانواده جان‌باختگان، برای عرض تسلیت و دلجویی به منازل این بزرگواران رفته و پیام رهبر معظم انقلاب را به آنان ابلاغ کنند.

وی با بیان اینکه افراد می‌توانند آخرین اخبار از وضعیت حجاج را از سایت حج و زیارت پیگیری کنند، عنوان کرد: رسانه‌ها و خانه مطبوعات گیلان در انعکاس اخبار وضعیت حجاج گیلانی دقت کنند تا رسانه‌های معاند از این اتفاق سوء استفاده نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار