کد خبر: ۱۰۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 26 September 2015
استاندار گیلان با بیان اینکه طبق آمار رسمی تاکنون ۱۳۱ نفر از هموطنانمان در رمی جمارات جان باختند گفت: کشته شدن ۱۱ زائر گیلانی در این حادثه تائید شده ضمن اینکه ۱۳ نفر مفقود و یک نفر هم در بیمارستان بستری است.

به گزارش تابناک گیلان، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز(4 مهر) در نشست بررسی وضعیت گیلانی‌ها در حادثه منا که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه این حادثه تمام کشور را داغدیده و نگران کرد اظهار داشت: پیام مقام معظم رهبری موجب تسکین آلام مصیبت دیدگان شد و رئیس جمهور نیز پس از ورود به فرودگاه نیویورک دستور تشکیل جلسه فوق العاده هیأت دولت را داد.

 

وی با بیان اینکه طبق آمار رسمی تا کنون 131 نفر از هموطنانمان در رمی جمارات جان باختند افزود: کشته شدن 11 زائر گیلانی در این حادثه تائید شده است ضمن اینکه 13 نفر مفقود شده و یک نفر هم در بیمارستان بستری است.

 

استاندار ادامه داد: تمامی جان‌باختگان و صدمه دیدگان مربوط به کاروان 28159 اعزامی از رودسر بود که زائران شهرستان‌های رودسر، املش، لنگرود و سیاهکل را ثبت نام کرده بود.

 

وی ادامه داد: طبق آمار اولیه 23 نفر کشته شده، اعلام شده بود و مفقودین نیز جز این آمار بودند که امیدواریم تا عصر امروز وضعیت حجاج مفقودی کاروان گیلان مشخص شود.

 

نجفی با تاکید بر همدردی مسئولان با خانواده‌های داغداران و مصیبت دیدگان گفت: خانواده‌های حادثه‌دیدگان منتظر بازگشت حجاج خود و تدارک برنامه ها بودند که این حادثه دلخراش اتفاق افتاد و شرایط روحی آنان بسیار ناگوار است و باید حضور مسئولان و فرمانداران در منزل این افراد محسوس باشد.

 

وی ادامه داد: این حادثه دارای بعد جهانی اثربخش است و باید مراقب کلمات باشیم تا موجب سوء استفاده دشمنان نشود و طبق فرموده مقام معظم رهبری عمل کنیم.

 

استاندار بی‌تدبیری آل سعود و سوء مدیریت آنان را عامل وقوع حادثه منا دانست و اذعان کرد: سخنرانان مراسم‌ها تلاش کنند تا کلماتی خارج از چارچوب سخنان رهبر و دولت بر زبان نیاورند تا مجالس عزا و ترحیم به مجالس فحش و ناسزا تبدیل نشود.

 

وی خواستار برگزاری مراسم تشییع این جان‌باختگان به صورت ویژه در مرکز استان شد و افزود: باید از همه ظرفیت ها جهت برگزاری مراسمی باشکوه استفاده شده و در شهرستان‌ها نیز مراسمی با محوریت فرمانداری برگزار شود.

 

در ادامه فتاح رضوانی، مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه از روز یکشنبه یا دوشنبه بازگشت مجروحین و جان‌باختگان به کشورمان را خواهیم داشت، اظهار کرد: مجروحان و متوفیان از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ماهان به تهران انتقال داده شده و پس از آن به استان‌ها منتقل می‌شوند.

 

وی خواستار همکاری همه نهادهای امنیتی و نظامی و انتظامی در فرودگاه هنگام بازگشت حجاج شد و افزود: زائران گیلانی پیش مدینه بودند و طبق برنامه نخستین کاروان هفتم مهر به استان باز می‌گردد.

 

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه گیلان نیز خواستار سیاهپوش شدن استان به ویژه شهر رشت شد و گفت: در این سه روز عزای عمومی چهره استان باید تغییر کرده و نشان دهنده این حادثه دلخراش باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار