چنگیز شکوری با قدردانی از پیگیری های مدیریت آب شهری و روستایی آستارا در آبرسانی از منابع مستمر و مطمئن افزود: اقدام این خیر آستارایی موجب تسریع در حل مشکلات آب شرب شهرستان خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ 23 February 2015
 این خیر آستارایی که اهل روستای بی بی یانلو و بازنشسته می باشد ، عصر دیروز (یکشنبه) با حضور در فرمانداری آستارا ، این قطعه زمین را در حضور مسوولان شهرستانی اهدا کرده و در اختیار اداره آب و فاضلاب شهری قرار داد.

وی هدف از این امر خداپسندانه را احسان در راه سیدالشهدا(ع) و اهل بیت(ع) و نیز شادی روح والدین خود و رفع مشکل آب شهر آستارا ذکر کرد.

وی خدمت به خلق خدا را هدف از زندگی اجتماعی خود عنوان کرد و گفت: شهر آستارا در تابستان دچار مشکلات عدیده در تامین آب می شود و امیدوارم با حفر چاه و ایجاد تاسیسات لازم، آب آشامیدنی شهر آستارا از منبع مطمئن تامین شود.

بخشدار مرکزی شهرستان آستارا نیز در جلسه اهدای این زمین ، ارزش این ملک را بالغ بر 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این کار خداپسندانه ارزش معنوی بالایی دارد و به یقین دعای خیر مردم پشت این شهروند خیر خواهد بود.

چنگیز شکوری با قدردانی از پیگیری های مدیریت آب شهری و روستایی آستارا در آبرسانی از منابع مستمر و مطمئن افزود: اقدام این خیر آستارایی موجب تسریع در حل مشکلات آب شرب شهرستان خواهد شد.

وی بیان کرد: این فرد خیر از خانواده ریشه دار ، مذهبی و اصیل شهرستان آستاراست و این اقدام شایسه وی باقیات صالحاتی محسوب می شود که در سرنوشت شهرستان تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: با تامین اعتبار و تخصیص بودجه احداث چاه فلمن از محل اعتبارات ماده 180 قانون بودجه برنامه پنجم توسعه ، به زودی عملیات اجرایی حفر چاه و احداث تاسیسات آبرسانی در این قطعه زمین احداثی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا ، شهر آستارا 24 هزار مشترک آب شهری دارد که برای تامین آب این میزان مشترک هم اکنون 210 لیتر در ثانیه آب تولید و وارد شبکه توزیع می شود.

گردشگرپذیر بودن شهرستان آستارا و ورود سالانه بالغ بر شش میلیون مسافر داخلی و خارجی و حضور پرشمار گردشگران به خصوص در فصل تابستان موجب شده که میزان مصرف آب در فصول پیک مصرف به 350 لیتر در ثانیه افزایش یابد که با توجه به میزان تولید فعلی ، در ایام پیک مصرف تامین آب شهر آستارا دچار مشکل می شود.

شهرستان آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری رشت مرکز استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار