کد خبر: ۲۹۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 13 September 2016
یک مقام نظامی آمریکا به فاکس نیوز گفت که هدف از پرواز این دو هواپیمای جاسوسی سنجیدن واکنش ایران بوده است.
 
شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا به نقل از مقامات نظامی این کشور مدعی شد ایران به دو فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا که در یک مایلی حریم هوایی این کشور در خلیج فارس پرواز می کردند، هشدار داده که در صورت عدم تغییر مسیر، آنها را سرنگون خواهد کرد.مقامات نظامی آمریکا : هشدار ایران به دو هواپیمای جاسوسی آمریکا

به گزارش عصر ایران بر اساس گزارش فاکس نیوز این اتفاق در 10 سپتامبر (شنبه گذشته) روی داده است.

فاکس نیوز نوشت: روز شنبه دو فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا "پی- 8 پوسیدون" با 9 سرنشین و "ای پی-3  اریس" با 24 سرنشین – با مجموع  33 سرنشین - در 13 مایلی سواحل ایران در تنگه هرمز در حال پرواز بوده اند که چنین هشداری را دریافت کرده اند.

یک مقام نظامی آمریکا به فاکس نیوز گفته است ، هدف نیروهای آمریکایی سنجیدن واکنش ایران بوده است. به گفته این مقام آمریکایی پس از دریافت هشدار، دو هواپیمای آمریکایی به آن توجه نکرده اند و به کار خود ادامه داده اند اما وارد حریم هوایی ایران نشده اند.

این مقام آمریکایی افزود : " اینکه گفته شود حریم ما را ترک کنید، یک مساله است. اما ما اصلا در حریم آنها نبودیم. اینکه شما تهدید به شلیک و سرنگونی کنید، اصلا اقدامی حرفه‌ای نیست."

یک مقام دیگر آمریکایی نیز به فاکس نیوز گفت که این  اقدام هواپیماهای آمریکایی غیر ایمن نبوده چون اساسا به رغم تهدید ایران در آن منطقه هیچ سکوی پرتاب موشکی وجود نداشت.

در روزها و هفته های گذشته رسانه های آمریکایی از افزایش مانورهای قایق های تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطراف ناوهای جنگی آمریکا در منطقه خلیج فارس خبر داده اند.

مقامات نظامی آمریکا مدعی شده اند افزایش " مزاحمت قایق های ایرانی" برای ناوهای آمریکایی اقدامی غیر ایمن و غیر حرفه ای است که ممکن است با اشتباه محاسبه منجر به درگیری نظامی دو کشور در آب های خلیج فارس شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار