کد خبر: ۲۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 18 April 2015

دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته بیش از 315 میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی،حسین دشتی با اعلام این مطلب افزود: این استان با جمع آوری  بیش از 315 میلیارد ریال زکات در سال 93 رتبه سوم کشوری را کسب کرد و نسبت به سال 92 چهار پله جایگاه خود را ارتقاء داد.

وی ادامه داد: میزان زکات جمع آوری شده در استان نسبت به سال گذشته 170 درصد افزایش یافته است.

دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: تهیه برنامه جامع فرهنگ سازی، اجرای دوره آموزشی برای بیش 3700 نفر کشاورز و عامل زکات، استفاده از ظرفیت تبلیغی روحانیون و اعزام 400 مبلغ به مناطق دورافتاده و محروم و همچنین تبلیغات مناسب عامل رشد جذب زکات در سطح استان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اظهار داشت: زکات جمع آوری شده از کشاورزان، و مردم خیراندیش استان با نظارت عاملین زکات اعم از معتمدین مردمی در روستاها، شوراهای اسلامی، هیات امنای مساجد و دهیاران منحصراً در پروژه های عمرانی عام المنفعه و رسیدگی به امور محرومین مناطق جمع آوری شده، هزینه گردیده است.

دشتی با بیان اینکه اگر پرداخت زکات در جامعه نهادینه شود شاهد فقر و افراد محروم نخواهیم بود خاطر نشان کرد: زکات جمع آوری شده صرف امور عام المنفعه،ساخت مسجد،خانه عالم درمان،تحصیل،جهیزیه و مسکن نیازمندان و محرومان و یا ساخت پروژهای عمرانی می شود.

دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی اظهار داشت: زکات از مهم ترین فرایض دینی است که با احیای آن می توان گام های بلندی در راستای رفع محرومیت از خانواده های نیازمند و عمران مناطق محروم برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار