قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: تصمیم گیرنده کلی در مساجد باید امام جماعت باشد.
کد خبر: ۲۱۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 12 April 2016
تابناک فارس به نقل ازروابط عمومی ستاد اقامه نماز استان فارس: حجت الاسلام علی سقاچی در ديدار با مديركل سازمان تبليغات اسلامي اين استان افزود: منسجم نبودن دستگاه های فرهنگی فارس در امر نماز باعث شده كه تصميم گيرنده يك نفر نباشد و هر فردی در اين موارد اظهار نظر كند و همين موضوع باعث پراكندگي فعاليت ها و نا مطلوب بودن آنها مي شود.

وی اظهار كرد: در بعضی از مساجد، امام جماعت يا روحانيان حتي اجازه اظهار نظر ندارند و هيات امنای مسجد حتی برای هزينه اياب و ذهاب آنها اقدامی نمی كند در حالیکه تصميم گيرنده كلی هر مسجد بايد امام جماعت آن مسجد باشد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس در ادامه با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای روحانيان فعال به عنوان امامان جماعت مدارس و اداره های اين استان، گفت: از دو سال پيش تاكنون در مدارس دخترانه از خواهران طلبه برای اقامه نماز استفاده می شود و دانش آموزان نمازگزار می توانند ارتباط بهتری در باره مسايل دينی با امام جماعت مدرسه خود داشته باشند.

حجت الاسلام سقاچي افزود: بعضي از روحانيان از اول نماز تا آخر نماز حتی يك لحظه رو به مردم نمی شوند و بلافاصله بعد از نماز، نمازخانه را ترک می كنند، مثل اينكه با مردم قهر هستند كه اين شيوه اشتباهی است.

مديركل سازمان تبليغات اسلامی استان فارس نيز در اين ديدار گفت: در بحث نماز تاكنون عملكرد ستاد اقامه نماز بسيار عالي بوده و با توجه به نامگذاري سال ۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان "اقتصاد مقاومتي، اقدام وعمل" بايد با هم افزايی و همكاری هر دو دستگاه و پای كار آوردن دستگاه های مرتبط، اين اصل را عملی كنيم و گامی موثر در اين امر الهی برداريم.

حجت الاسلام سيد ولي الله محمودي نژاد افزود: خدا را شاكريم كه ستاد اقامه نماز استان از ابتدا شروع به كار خود تا كنون دغدقه ترويج هر چه بيشتر و بهتراين امرخداپسدانه را داشته و دارد، همچنانكه رهبرمعظم انقلاب با پيام های ارزشمند خود در اجلاس های نماز از عملكرد ستاد اقامه نماز اعلام رضايت كرده اند.

وي اظهار كرد: با توجه به اينكه متوليان اين امر به هر دليل از اين موضوع غافل شده اند اما ستاد اقامه نماز با كمترين نيرو و بودجه همچنان سكاندار اين امر بوده و هست و جای خالي متوليان را پركرده ليكن انتظار است كه امسال متوليان اصلي پای كار بيايند.

مديركل تبليغات اسلامي استان فارس، گفت: در بحث نماز در اين استان، ستاد اقامه نماز، اداره كل تبليغات اسلامي و امور مساجد استان متولي اصلي محسوب مي شوند كه بايد در جلسه های مداوم و مفيد اين اقدام را عملی كنند و در اين زمينه نشستی مشترك با سازمان مديريت و برنامه ريزی استان فارس داشته باشند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار