کد خبر: ۱۹۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 08 March 2016
خبرگزاری شبستان: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا از برگزاری جشنواره آیینی نوروز در بندر آستارا خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، پردل امیری نژاد، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا امروز(۱۷ اسفند) در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: در سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری و طبیعی بندر آستارا بازدید کردند.

 

وی افزود: در سال جاری بیش از یک میلیون و ۶۴ هزار و ۱۵۶ نفر شب اقامت در بندر آستارا داشتیم.

 

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا با اشاره به اینکه آستارا جزء ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است، تصریح کرد: این میزان سفر مسافران و گردشگران به بندر مرزی آستارا مسئولیت‌ها را دو چندان می‌کند و باید میزبان خوبی برای مسافرین باشیم.

 

امیری‌نژاد گفت: باید ضعف‌های سال‌های گذشته برطرف شود تا مسافرین با خاطره‌ای خوش آستارا را به دیار خودشان ترک کنند.

 

وی با بیان اینکه امروزه گردشگری روستایی حرف اول را می‌زند، اظهارکرد: سال‌های گذشته کارهای خوبی در این حوزه انجام شد و دهیاران باید در ایام تعطیلات عید نوروز شرایط لازم برای پذیرایی از مسافرین را فراهم کنند.

 

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا به فعالیت بیش از ۷۰۰ مسافرکاشانه و منازل استیجاری غیرمجاز در این شهرستان اشاره کرد و افزود: تعداد کمی از این مسافر کاشانه‌ها و منازل استیجاری مجوز دارند و منتظر  برخورد مناسب و قانونی با منازل استیجاری غیر مجوز هستیم تا این وضعیت را ساماندهی کنیم.

 

امیری‌نژاد بر آماده شدن سالن‌های ورزشی، مدارس، مساجد و اماکن عمومی برای اسکان مسافرین در شرایط اضطراری در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

 

وی از برگزاری جشنواره آیینی نوروز در بندر آستارا با همکاری ستاد اجرایی خدمات سفر در این شهرستان خبرداد و افزود: نوروز ثبت جهانی شده و این مسئولیت ما را در شهرستانی که مرزی و گردشگر پذیر است سنگین می‌کند.

 

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا تصریح کرد: این جشنواره آیینی ۲۶ اسفند در باغ ملی شهر آستارا برگزار می‌شود.

 

وی خواستار همکاری اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در برگزاری این جشنواره شد و اضافه کرد: با همکاری و مشارکت اعضای ستاد ان شاء الله این جشنواره به شکل مطلوب اجراء می‌شود.

 

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا تصریح کرد: باید تمامی امکانات برای استقبال از مسافرین نوروزی مهیا باشد تا رضایتمندی مسافران و گردشگران را شاهد باشیم.

 

امیری‌نژاد از پرپایی نمایشگاه صنایع دستی در دو نقطه از ورودی شهر بندر آستارا خبر داد و گفت: سه مرکز اطلاع رسانی نیز در ایام نوروز به مسافرین خدمات ارائه خواهند داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار