کد خبر: ۱۸۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 18 February 2016
تابناک گیلان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواستار رعایت حریم خصوصی افراد توسط خبرنگاران و رسانه‌ها شد و گفت: حریم خصوصی افراد به کسی مربوط نمی‌شود و در هیچ جای دنیا خبرنگاران به حریم خصوصی افراد ورود نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز(28 بهمن) در همایش رسانه و اخلاق انتخاباتی که در مجتمع خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) رشت برگزار شد با بیان اینکه اخلاق رسانه‌ایی امری جهان‌شمول است اظهار کرد: هنجارهای رسانه‌ایی باید درونی شده و زمان و مکان در این هنجارها نقشی مهم دارد.

 

وی با بیان اینکه در مرام‌نامه بین المللی رسانه‌ایی 10 اصل برای اخلاق رسانه‌ایی تعیین شده است افزود: حق مردم در دستیابی به اطلاعات درست، رسانه خود را وقف حقیقت کند، حفظ شرافت حرفه‌ایی خبرنگار در رسانه، دسترسی همگانی و مشارکت دیگران در رسانه، احترام به حریم خصوصی و حیثیت انسانی، احترام به منافع عمومی و برپایی نظم ارتباطی نوین جهانی از جمله این موارد است.

 

فاضلی با تاکید بر اینکه نباید رسانه‌ها اجازه دهند تا امری غیرواقعی به واقعی بدل شود تصریح کرد: یک خبرنگار باید استقلال داشته و به عنوان راوی سوم شخص بین مسئولان و مردم فعالیت کند.

 

وی خواستار رعایت حریم خصوصی افراد توسط خبرنگاران و رسانه‌ها شد و تاکید کرد: حریم خصوصی افراد به کسی مربوط نمی‌شود و در هیچ جای دنیا خبرنگاران به حریم خصوصی افراد ورود نمی کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: ورود به حریم خصوصی افراد از لحاظ اخلاقی، انسانی و هنجارهای اجتماعی امری ناشایست است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون 46 سایت مجوزدار در استان فعالیت می کنند افزود: 25 سایت نیز در نوبت دریافت مجوز هستند و مابقی سایت‌ها نیز باید اقدام به اخذ مجوز کنند.

 

فاضلی از رسانه‌ها خواست تا در راستای حفظ امنیت کشور گام بردارند و تاکید کرد: امنیت مهمترین ویژگی ایران اسلامی و موجب برجسته شدن کشورمان در دنیا شده است و باید در اخلاق حرفه‌ایی بدان توجه داشته باشیم.

 

وی مطالبه گر بودن را خصوصیت اصلی خبرنگار دانست و افزود: نباید حرمت افراد را شکست و باید به بی‌اخلاقی‌ها پایان داد زیرا مطابق با آموزه‌های اسلامی ما نیست.

 

در ادامه حسین داداشی، مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان با بیان اینکه رسانه فرصت خوبی برای این مقطع از انتخابات است تصریح کرد: نباید این فرصت با توجه به گستردگی رسانه در استان تبدیل به تهدید شود.

 

وی با اشاره به ویژگی رسانه اخلاق مدار اذعان کرد: رسانه اخلاق مدار تهمت و افترا نمی‌زند، دروغ نمی‌گوید و نشر اکاذیب نکرده و با آبروی افراد بازی نمی‌کند.

 

داداشی خواستار رعایت خطوط قرمز و حرمت‌ها از سوی رسانه‌ها شد و تاکید کرد: نباید برخی از ضعف‌های رسانه‌ایی به ضرر عرصه رسانه در استان شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار