قوهای سپیدی که پرهای خود را به پهنای آرزوهای گردشگران تعطیلات نوروزی گشوده اند تا در قاب عکس یادگاری آنها به زیبایی جا بگیرند
کد خبر: ۱۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 03 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، تالاب آق آستارا با همه زیبایی های خود این روزها با حضور قوها و سایر پرندگان مهاجر جلوه زیبایی به خود گرفته است.

قوهای سپیدی که پرهای خود را به پهنای آرزوهای گردشگران تعطیلات نوروزی گشوده اند تا در قاب عکس یادگاری آنها به زیبایی جا بگیرند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در آخرین روزهای مهاجرت پرندگان ، در میان سیل حضور شهروندان و گردشگران نوروزی هفت قطعه قوی مهاجر در تالاب آق آستارا فرود آمدند و جلوه منحصر به فردی به پهنای آبی این تالاب بخشیدند.

شهروز قلی نژاد افزود : در این تالاب که مساحت آبی آن 56 هکتار است ، 61 گونه پرنده زمستان گذران و مهاجر شناسایی شده به طوری که سالانه صدها هزار قطعه از پرندگان مهاجر در داخل و اطراف این تالاب فرود می آیند و زمستان گذرانی می کنند.

وی در ادامه استقبال شهروندان و مسافران نوروزی را در سیزدهمین روز فروردین در مناطق گردشگری آستارا بی سابقه خواند و اضافه کرد : دیروز دو هزار و 500 نفر با حضور در پارک طبیعت گردی ، 10 هزار نفر در محدوده تالاب آق و 30 هزار نفر نیز در پناهگاه حیات وحش لوندویل خاطرات خوش خود را در طبیعت بکر آستارا رقم زدند.

وی ادامه داد : 22 محیط بان یگان حفاظت محیط زیست و نیز نیروهای مردم نهاد با استقرار در مناطق یاد شده و با در اختیار داشتن دو دستگاه موتور و یک دستگاه خودرو حافظ طراوت و پاکیزگی طبیعت بودند.

به گزارش ایرنا؛ پناهگاه حیات وحش لوندویل و تالاب آق شهرستان آستارا با مساحتی افزون بر یکهزار و 74 هکتار طی مصوبه شماره 63 مورخه 21 مرداد ماه سال 1354 شورای عالی محیط زیست کشور به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در آمده است.

پناهگاه حیات وحش و تالاب آق در استان گیلان و در حد فاصل بین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان آستارا واقع شده و از جنوب به شهر لوندویل ، از شمال به شهر آستارا ، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندویل منتهی می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار