استاندار گیلان:

زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی گیلان با قوت اجرا می شود

کد خبر: ۱۱۶۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷ 31 May 2024

استاندار گیلان با بیان اینکه در ایجاد زنجیره ارزش در حوزه محصولات کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده است گفت: ایجاد زنجیره ارزش در تولید محصولات کشاورزی گیلان مورد تاکید است و این موضوع با توجه به تولیدات شاخص استان در کشور باید با قوت بیشتری اجرا شود.

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ،؛ اسدالله عباسی ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور در شهرستان صومعه‌سرا از یک مجموعه بزرگ تولیدی مرغ گوشتی بازدید و ضمن دیدار با کارکنان این مجموعه دستوراتی برای حل مشکلات و توسعه فعالیت های این واحد تولیدی صادر کرد.

استاندار گیلان در جریان این بازدید و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گیلان در تولید محصولات کشاورزی جایگاه خوبی دارد از اینرو زنجیره ارزش این محصولات‌ نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی برنج، چای، بادام زمینی، گل گاوزبان و زیتون را از جمله محصولات کشاورزی محوری گیلان و صادرات محور نام برد و ادامه داد: این استان در تولید و تامین مرغ نیز از جایگاه خوبی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در گیلان درباره بازدید از این واحد جوجه ریزی بیان کرد: زنجیره ارزش در این واحد به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و با برخورداری از ظرفیت تولید مرغ اجدادی و مادری، جوجه ریزی، پرورش مرغ، کشتارگاه صنعتی و بسته بندی در ایران و کشورهای منطقه واحدی منحصر به فرد است.

وی بیان کرد: برخورداری این واحد از ظرفیت های یاد شده موجب افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید می شود.

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی اظهار کرد: این واحد قرار بود به همراه سایر پروژه ها تکمیل شده با حضور رئیس جمهور شهید بهره برداری شود اما اینگونه نشد از اینرو با حضور سرپرست ریاست جمهوری یا وزیر جهاد کشاورزی افتتاح خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار؛ ۹۱۷ واحد تولید کننده مرغ گوشتی با ظرفیت ۲۳ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۶۵۶ قطعه، ۹۵ واحد تولید کننده مرغ مادر با ظرفیت سه میلیون و ۶۶۳ هزار و ۶۱۴ قطعه مولد و ۱۲ واحد مرغ اجداد با ظرفیت ۳۰۹ هزار و ۸۰۰ قطعه مولد در استان گیلان فعال است.

همچنین ۲۱ کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۳۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره در استان گیلان فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار