کد خبر: ۱۱۶۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹ 27 May 2024

اگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرنداگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرنداگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرنداگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرنداگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرنداگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرنداگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرنداگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرنداگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرنداگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرنداگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرنداگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرنداگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرنداگر کارگزاران نظام از الگوی شهید رئیسی تخطی کنند ملت ایران آنان را نمی‌پذیرند

تابناک/گیلان وزیر کشور با بیان اینکه فرازی درخشان در پی این فرود سخت ایجاد می‌شود و به حرمت خون شهدا آینده این کشور و نظام درخشان خواهد بود، تاکید کرد: رئیس جمهور بعدی باید شهید رئیسی را الگو قرار دهد، زیرا این شهید مکتب مدیریتی جدیدی را بنا گذاشت و کارگزاران نظام نباید از این مکتب و الگو تخطی کنند، زیرا ملت ایران آنان را نخواهند پذیرفت؛ این الگو به سادگی به دست نیامده و دستاورد بسیار مهمی برای سنجش کارگزاران در ادامه مسیر انقلاب خواهد بود به گزارش خبرنگارتابناک گیلان احمد وحیدی امروز یکشنبه ۶ خردادماه در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را گلچینی از خدمتگزاران کشور و نظام دانست و اظهار کرد: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و امام جمعه و استاندار و دیگر عزیزان این سانحه در راه بزرگ خدمت به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه جهان بینی اسلامی به انسان ها فراتر از امور مادی در فراخنای هستی می نگرد، افزود: نگاه ما به آیت الله رئیسی یک نگاه ذوالابعاد و مبتنی بر آیه شریفه «قَدْ کَانَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِی إِبْرَاهِیمَ» است؛ ما همین نسبت را بین ابراهیم نبی و سید ابراهیم خودمان داریم و همانگونه که این پیامبر بزرگ الهی پیامبر توحید بود، رئیس جمهور شهید ما نیز از تبار انبیای عظام بود که با قدرت و شجاعت و غیرت در مقابل همه کجی‌های دنیای امروز ایستاد و با لسان رسا و بدون لکنت زبان و با قدرت از ارزش‌های اسلامی و انسانی دفاع کرد.

وزیر کشور با اشاره به دفاع آیت الله رئیسی از مردم مظلوم و ستمدیده غزه، عنوان کرد: رئیس‌جمهور شهید ما صدای رسای مردم غزه در همه مجامع بین‌المللی بود.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی در دفاع از ارزش های اسلامی در همه میدان‌ها حضور داشت، خاطرنشان کرد: آن زمان که کوردلان عالم قرآن شریف را مورد توهین قرار دادند، این شهید بزرگوار با برافراشتن قرآن در سازمان ملل به عنوان بزرگترین مجمع جهانی، با تمام وجود از آن دفاع کرد.

وحیدی بالا بردن تصویر سردار سلیمانی در سازمان ملل را جلوه ای دیگر از دفاع شهید رئیسی از ارزش ها دانست و بیان کرد: آیت الله رئیسی با دفاع از مجاهدت ابرقهرمان ملت ایران، رنگ از رخ تروریست های عالم برد؛ آنگاه که با شجاعت درباره سردار سلیمانی سخن گفت و از او دفاع کرد، در حالی که در چنگال ابرقدرتی بود که اقدام به ترور شهید سلیمانی ما کرده بود.

وی با اشاره به ایستادگی و قدرت و شجاعت مثال زدنی آیت الله رئیسی در مقابل مستکبران، ادامه داد: آیت الله رئیسی با تصویب عملیات وعده صادق در شورای عالی امنیت ملی بدون اندکی ترس و تردید در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد و از این عملیات سرافرازانه که توسط فرزندان ملت در سپاه و ارتش به اجرا درآمد، دفاع کرد؛ این حرکت بسیار بزرگ، به فرموده رهبر انقلاب، ظهور اراده ملت بود.

وزیر کشور با بیان اینکه اراده قوی ملت ایران دشمنان را به عقب می راند، اضافه کرد: آیت الله رئیسی در برخورد با مردم، خاکسار و متواضع و فروتن بود؛ ایشان به حضور مردم عزیز در روستاها و مناطق مرزنشین و اقصی نقاط کشور می رفت و حرف‌های آنان را می‌شنید. این شهید بزرگوار آنچنان در مقابل مردم قرار می گرفت که احساس نمی‌کردند با رئیس‌جمهور کشور با قدرت و عظمت ایران حرف می‌زنند، بلکه ایشان را مانند دوستی همراز و همدل می‌دیدند. ارتباطات انسانی آیت الله رئیسی آنچنان عمیق بود که محبت او را در دل همگان اینچنین ریشه‌دار کرد.

وحیدی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور شهید در کارخانه‌های از نفس افتاده و تلاش برای احیاء کار و تولید، تصریح کرد: آیت الله رئیسی به نیازهای مردم می‌رسید، یک روز در مرز بود برای تامین معیشت مرزنشینان، یک روز در کنار دریا بود برای رفع مشکل صیادان، یک روز در مناطق حاشیه‌نشین بود برای حل مشکلاتشان و یک روز در مقام تصمیم بود برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ در کشور و لذا رهبر انقلاب فرمودند که شهید رئیسی به دنبال تامین آینده بود و فقط امروز را نمی‌دید و آینده را فدای امروز نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی از مشکل کم آبی مردم در سیستان و بلوچستان رنج می‌برد و نگران زلزله‌زدگان خوزستان و سیل زدگان کرمان بود و برای آنان چاره‌جویی می‌کرد، افزود: کجا را از وجود او خالی دیدید؟ کجا بود که او نبود و کجا بود که می‌بایست می‌بود و نبود؟ در هر کجا که لازم بود و مردم احتیاج داشتند، رئیس‌جمهور ما بود.

وزیر کشور با اشاره به آمادگی آیت الله رئیسی برای رفع مسائل و مشکلات مربوط به مردم، گفت: آیت الله رئیسی در راه خدمت به مردم خود را مطرح نمی‌کرد و در وجودش اندکی تکبر نبود؛ ایشان از تجربه‌های فراوان مدیریتی از معاون اولی قوه قضائیه و دادستانی و ریاست سازمان بازرسی گرفته تا تولیت آستان قدس رضوی و ریاست قوه قضائیه برخوردار بود؛ بعد از ریاست جمهوری آیت الله رئیسی اندک تغییری در رفتار و کنش و منش ایشان ایجاد نشد و تکبر نداشت، زیرا خود را خالص کرده بود. خداوند کسی را بی‌جهت عزیز نمی‌کند و اکنون آیت الله رئیسی عزت ابدی یافته و این عزت را مرهون اخلاص و تواضعش است؛ افرادی که در مقابلش قرار می گرفتند، گاهی حرف‌های تندی می‌زدند، اما ایشان با شرح صدر خم به ابرو نمی‌آورد و همه را می‌پذیرفت و بسیار مشورت‌پذیر بود و حرف درست را بلافاصله قبول می‌کرد.

وحیدی با بیان اینکه شهادت آیت الله رئیسی و یاران خدومش موجب قیام ملت شد، خاطرنشان کرد: وقتی چنین شهادتی نصیب انسان می‌شود، طبیعی است که چنین قیامی در کشور اتفاق بیفتد؛ در جریان رحلت معمار کبیر انقلاب و شهادت سردار سلیمانی عزیز نیز شاهد قیام ملت بودیم. پس از شهادت آیت‌الله رئیسی نیز، کشور از عشق به این شهدای خدمتگزار یکپارچه شعله ور شد و این محبت نسبت به شهدا را خداوند در دل مردم قرار داده است.

وی ایمان و عمل صالح را شرط قرآنی قرار گرفتن محبت در دل مردم دانست و تاکید کرد: خدمت به خلق از مصادیق عمل صالح است و امروز می‌توانیم شهادت دهیم که آیت الله رئیسی با تمام وجود لحظه‌ای را در خدمت به خلق کوتاهی نکرد و برای او آسایش و استراحت و تفریح معنا نداشت.

وزیر کشور با بیان اینکه آیت الله رئیسی بدون درنگ در همه صحنه‌ها حاضر بود و امروز همه ایران عطر او را می‌دهد، اظهار کرد: همه مردم ایران یاد ایشان را در خاطر دارند، زیرا این عزیز شریف و سرافراز به همه استان‌ها سفر کرده بود و لذا دنیا نیز در برابر چنین شهدایی تسلیم شد.

وی با اشاره به نقش شهید آیت الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان عزیز در توسعه روابط خارجه کشور در مدت کمتر از سه سال، گفت: در دولت سیزدهم کارهای بزرگی که سال‌ها معطل بود، اجرایی شد و لذا شاهد حضور هیئت‌های بالامرتبه از بیش از ۶۰ کشور جهان در ایران برای عرض تسلیت و احترام به مقام شهدای خدمت بودیم. تعدادی از کشورها نیز اعلام عزای عمومی کردند که این کار سابقه ندارد. سازمان‌های بین‌المللی نیز به نشانه احترام پرچم‌های خودشان را نیمه برافراشته کردند که موجب خشم صهیونیست‌ها شد، زیرا شاهد ادای احترام کشورها به شخصیتی بودند که ندای فلسطین سر می‌دهد.

وحیدی با بیان اینکه بسیاری از سران کشورها در مقابل روح بزرگ آیت الله رئیسی سر فرود آوردند، اضافه کرد: این ادای احترام جهانی، نشان دهنده اقتدار ملت ماست که چنین فرزندانی را پرورش می‌دهد؛ رئیس جمهور و شهدای دیگر سانحه اخیر و شهید سلیمانی و شهید زاهدی و شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت و... فرزندان این ملت هستند و لذا ملت ایران قدرت آفرینش دارد و شهدا بزرگترین شکل آفرینش و خلاقیت هستند؛ در واقع ملت ایران فرزندانی را در دل خویش پرورش می‌دهد که چنین ارزشمندند.

وی بر غیرت و قدرشناسی و دُرشناسی و ارزشمندی و شجاعت و اقتدار ملت ایران درود فرستاد و اضافه کرد: ملت ایران بسترساز زایش و رویش‌های چنین فرزندانی هستند که اسلام و ایران را بزرگ داشته‌اند. امام راحل ما نیز ملت ایران را برتر از مردم صدر اسلام دانسته است.

وزیر کشور با اشاره به قدرت‌نمایی ملت ایران در مراسم تشییع شهدای خدمت، تصریح کرد: ملت ایران همواره یکپارچه و منسجم و همصدا چنین صحنه‌های افتخار را در پیش چشم جهان به نمایش می‌گذارد و این نمایش قدرت از هر سلاحی قوی‌تر و از هر گفتاری کاراتر است. امنیت و اقتدار ملی و سرافرازی ما در جهان به واسطه حرکت‌های ملت است، زیرا ملت ایران نشان داده چگونه می‌تواند همه توطئه‌ها را با یک حرکت از بین ببرد.

وی حضور حماسی مردم را پشتوانه ایران عزیز و ایران قوی دانست و بیان کرد: ایران به واسطه ملت قوی و با اراده خود قوی است و انرژی‌های آزاد شده از سوی ملت که با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) ایجاد شده، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

وحیدی با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب نزدیک قله هستیم و نباید خسته شویم، عنوان کرد: شهیدان می‌روند که انرژی لازم را برای رسیدن ما به قله‌ها تامین کنند و لذا شهید با حساب و کتاب قدم در راه شهادت می‌گذارد.

وی گفت: وفای به عهد ویژگی سید ابراهیم شهید ما است، در مسیر فتح قله‌ها با عنایت خدا و هدایت رهبری مجاهد و خردمند و شجاع از هیچ چیزی ترس نداریم؛ اگرچه از دست دادن رئیس جمهور عزیز دردی جانکاه است، اما در مقابل چیز با ارزشی را به دست آورده‌ایم که مایه حرکت ما به سمت قله‌هاست.

وزیر کشور با بیان اینکه ملت ایران در فصل نوینی از تاریخ ایران و انقلاب قرار دارند، خاطرنشان کرد: شهیدان زیادی را در راه انقلاب دادیم که هر کدام در آسمان پر ستاره ایران، همچون خورشیدی تابناک درخشش دارند و امروز نیز شهید رئیسی را از دست دادیم و این راه را طی خواهیم کرد، زیرا شهدا پشتوانه قوی برای حرکت رو به جلو ملت هستند.

 

وحیدی با بیان اینکه مکتب شهید رئیسی مانند مکتب سردار سلیمانی، مکتب خاصی از اداره کشور است، یادآور شد: شهید امیرعبداللهیان نیز در صحنه دیپلماسی مقاومت آنچنان قوی درخشید که حتی مخالفانش را به تحسین واداشت. از دیگر شهدای خدمت همچون آیت الله آل هاشم و مالک رحمتی نیز به واسطه خدمات ارزشمندشان به نیکی یاد می‌شود.

وی خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را افتخار دانست و اظهار کرد: خدا را شکر که در زمان و زمینی به سر می‌بریم که شهدای بزرگوار خدمت را درک کردیم و افتخار دوستی و همراهی با ایشان را داشتیم و اکنون از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را رهرو این شهدا قرار دهد؛ ملت بزرگ ایران در مراسم تشییع و بزرگداشت شهدای خدمت به میدان آمدند تا بگویند که این مردم هرگز از انقلابشان پشیمان نمی‌شوند و روز به روز قوی‌تر و پایدارتر و پیشگام‌تر به جلو حرکت خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار