استاندار ایلام با بیان اینکه هر پروژه ای که در استان تعریف می شود باید یک اعتبار مناسب با عنوان پیوست اطلاع رسانی داشته باشد، گفت: روابط‌عمومی‌ها آیینه تمام‌نمای دستگاه‌های اجرایی هستند.
کد خبر: ۱۱۶۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰ 16 May 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛حسن بهرام نیا در همایش گرامیداشت روز ارتباطات و تجلیل از روابط عمومی های برتر استان ایلام با قدردانی از همه کسانی که دستی بر قلم دارند، می اندیشند و تراوشات اندیشه های خود را با قلم و بیان در جامعه نشر می دهند، اظهار کرد: این قلم و بیان در راستای روشنگری دقیق دستاوردهای نظام و همه واقعیت هایی که همه مردم به آن دسترسی ندارند، شایسته قدردانی است، این عزیزان در قالب فضای مجازی، رسانه و مطبوعات با تلاش و مجاهدت این واقعیت ها را مطرح و اطلاع رسانی و مردم و جامعه را آگاه می کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه روز روابط عمومی، روز گرانسنگی است که در سایه قلم، بیان تحول جامعه مصداق پیدا می کند، افزود: اگر این قلم توام با صداقت، همراه با وجدان و برگرفته از یک روایت حقیقی باشد هم آجر دنیوی و هم اخروی دارد، چرا که موجب پیشرفت ‌و ترقی جامعه شده و تعالی جامعه را به دنبال دارد.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه اگر قلم و بیان عجین با سیاست ورزی کینه و لجاجت باشد مانع پیشرفت جامعه می شود، تصریح کرد: خداوند رحمان به قلم سوگند یاد می کند و چرا که قلم جایگاه ویژه ای دارد و این روز را به همه آزادگان و کسانی که برای آزادی بشر و ارتقای جامعه اسلامی کشور تلاش می کنند و هزینه می دهند، تبریک عرض می نماید.

وی با بیان اینکه کار خبری، روابط عمومی ها و رسانه ها، کار سخت و شکننده ای است، یادآور شد: اگر می خواهیم قلم توام با صداقت باشد باید هزینه داد و سختی و ناهمواری را بر روح و روان خود ساری ‌و جاری کرد، کسانی که چارچوب دار. قلم می زنند و آنچه مطالبات و حقوق مردم و حقوقی که متوجه متولیان را صادقه قلم رده و بیان می کنند، شایسته قدردانی هستند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها به صورت حرفه ای دستاوردهای نظام و دولت را برای آگاهی آحاد مردم و جامعه مخاطب بیان کنند، گفت: اطلاع رسانی و روابط عمومی، ستون های اصلی توسعه و پیشرفت ما را رقم می زنند.

بهرام نیا با بیان اینکه دشمنان نسبت به نام امید کردن جامعه به‌ویژه نسل جوان تلاش می کنند تا امید را تبدیل به یاس می کنند، ابراز کرد: این سیاست امپراطور خبری غرب و دشمنان نظام و انقلاب است، از مصادیق آن عدم بیان دستاوردهای نظام و انقلاب در طول بیش از چهار دهه با وجود همه تحریم ها است که نمی گذارد به گوش نسل جوان برسد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی، در سطح منطقه و جهان جایگاه و مقام شایسته ای دارد، گفت: دشمنان، گفتمان نظام جمهوری اسلامی را بر نمی تابند، آنها نظام سلطه گری را می‌خواهند در جهان توسعه بدهند، امروز دشمن و امپراطوری خبری این اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی را بر نمی تابند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه کارهای بزرگ و زیادی در همه حوزه ها در کشور با وجود همه تحریم ها انجام شده است، افزود: امروز وظیفه رسانه ها و روابط عمومی این است که نسبت به اطلاع رسانی بر اساس واقعیت ها برای جامعه کوتاهی و تعلل نکنند، رسالت روابط عمومی‌ها یک حق الناس است و وظیفه دارند در راستای رسالت و وظیفه خود ایفای نقش کنند.

بهرام نیا با بیان اینکه رسالت روابط عمومی ها از حیث شرعی، قانونی و عرفی یک رسالت بزرگ است، یادآور شد: امید را به جامعه پمپاژ کنیم و این جزو وظایف و رسالت بزرگ رسانه ها و روابط عمومی ها است، در راستای اطلاع رسانی، تولید خبر و امید آفرینی و بیان دستاوردهای دولت مقتدر ایران اسلامی باید تلاش کرد چرا که دشمن از اقتدار و عظمت ملت ایران، در هراس بوده چرا که این کشور و ملت در همه عرصه ها تولید قدرت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید یک تعامل دو سویه باید بین مدیران و مجموعه روابط عمومی‌ها وجود داشته باشند، گفت: روابط عمومی‌ها آیینه تمام نمای دستگاههای اجرایی هستند و در استان باید هر پروژه عمرانی که تعریف می شود،اعتباری به عنوان پیوست اطلاع رسانی برای آن پروژه و طرح های مهم که آثار آن متوجه عموم می شود، پیش بینی شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید به جایگاه و منزلت روابط عمومی‌ها توجه داشته باشند، ابراز کرد: از روابط عمومی فعال که در عرصه اطلاع رسانی تلاش کردند، قدردانی و از روابط عمومی‌های ضعیف گلایه مند هستیم.

بهرام نیا در پایان با بیان اینکه روابط‌عمومی باید عملکردها را مستند، آماری، مصور و مصداقی ارایه دهند، خاطرنشان کرد: دوره آموزشی رسانه‌ای برای مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شود.

در پایان این همایش از روابط عمومی های برتر دستگاه های اجرایی استان و اعضای شورای اطلاع رسانی دولت با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان استانی با اهدای لوح قدردانی شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار