مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان :

رشد 10/5 درصدی بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد نمادی از اشاعه فرهنگ بیمه ای در جامعه

کد خبر: ۱۱۶۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹ 15 May 2024

با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در سالهای اخیر توسط سازمان تامین اجتماعی ، گسترش ضریب نفوذ و فرهنگ بیمه ای در جامعه بیشتر شده و اقشار فاقد پوشش بسیاری به جرگه بیمه شدگان پیوسته اند .
به گزارش تابناک استان گیلان ، کیوان مرتضوی با بیان اینکه بر اساس ماده یک قانون این سازمان ، توسعه و گسترش پوشش های بیمه ای به اقشار مختلف ماموریت اصلی تامین اجتماعی تلقی میگردد اظهار داشت در کنار بیمه شدگان اجباری که بر اساس قانون کار توسط کارفرما بیمه شده و افزون بر نیمی از بیمه شدگان اصلی سازمان را تشکیل میدهند بیمه شدگان اختیاری ، صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، رانندگان ، کارگران ساختمانی ، قالیبافان و فعالان صنایع دستی شناسه دار و ... از دیگر گروههای بزرگ تحت پوشش هستند .
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 283 هزار بیمه شده اجباری در استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند از رشد 5/5 درصدی این گروه در سال 1402 خبر داده و افزود : بیمه شدگان اجباری 57 درصد مجموع بیمه شدگان اصلی تحت پوشش در گیلان را تشکیل میدهند .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین با تاکید بر اینکه اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در سالهای اخیر دستاوردهای خوبی داشته و سبب افزایش ضریب نفوذ بیمه ای در جامعه و اشاعه این فرهنگ گردیده ، خاطر نشان ساخت رشد 10/5 درصدی بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد با جمعیتی در حدود 11000 نفر در طول سال 1402 نمادی از تحقق این مهم و بیانگر فرهنگ بالای بیمه ای در گیلان میباشد .
کیوان مرتضوی همچنین با اشاره به وجود 122700 نفر بیمه شده صاحبان حرف و مشاغل آزاد در سطح استان سهم این گروه نسبت به مجموع بیمه شدگان را حدود 25 درصد برشمرده و افزود در سال گذشته به طور متوسط ماهانه بیش از 960 نفر در این گروه به جرگه بیمه شدگان استان پیوسته اند .
وی در بخش دیگری از این گزارش به افزایش رشد بیمه شدگان اجباری از متوسط ماهانه 785 نفر در سال 1401 به 1240 نفر در سال گذشته اشاره نموده و اذعان داشت رشد 3/65 درصدی در سال 1401 در این گروه به 5/5 درصد در سال 1402 رسیده است .
شایان ذکر است تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی گیلان در پایان اسفندماه سال گذشته به 497600 نفر رسید

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار