نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند این انقلاب را از شر آن همه آفت و نفوذ‌های داخلی نجات داد و در مسیر ۴۵ ساله همراه انقلاب بود و امروز می‌بینیم که موقعیت دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست‌های پیش آمده برای بشر، اسلام است.
کد خبر: ۱۱۶۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶ 02 May 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز پنجشنبه ۱۳اردیبهشت در دیدار با اساتید حوزه‌های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان به دو نیاز در ارتباط با علم روی می‌آورد، گفت: انسان برای زندگی کردن باید به ابزار علم روی آورد و لذا نیاز اصلی فراتر از این موضوع است چرا که انسان تشنه علم آفریده شده و می‌خواهد بداند در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد.

وی بیان کرد: زمانی که استعداد به فعلیت برسد و عالی‌ترین لذت برای انسان، وصول به علم است فلسفه خلقت بوده چرا که روح انسان همه چیز دان است و هدفش را درک خواهد کرد.

آیت الله عبادی بیان کرد: یکی از وظیفه پیامبران تعلیم و تعلم بوده، اما همه قضیه نیست و لذا تزکیه از موضوعاتی بوده که انسان را به حقیقت علم می‌رساند و انسان اعجوبه عالم خلقت بوده که می‌تواند به مقام وصول برسد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارکرد: مشکل اصلی دنیای امروز بدست آوردن علوم بر اساس سرگردانی است که در این صورت نفع و ضرر را تشخیص نمی‌دهد و در روایات آمده که حقیقت علم پنج کلمه شامل مبدا، معاد، تکلیف، هدف و خطر است و اولین مسئله این است که خود، راه، هدف، تکلیف و آفت آن را بشناسد.

وی بیان کرد: کسی که با علم و ایمان به کتاب آفرینش و آیات الهی نگاه می‌کند، خدا را می‌بیند و دعوت انبیا به علم به معنای صحیحش است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه تفکر قانونی و فرعونی آفت دین است، گفت: قبل از دو قطبی شدن زمین، هیچ پایگاهی برای حق و حقیقت و اسلام و علم به معنای صحیحش و کمال وجود نداشت و اگر امام دین خدا را برپا نمی‌کرد هیچ چیز از دین اسلام نیز باقی نمی‌ماند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: خداوند انقلاب را به عنوان پایگاه حفظ دین قرار داد و امروز می‌بینیم که حوزه‌های علمیه با همه مشکلاتی که دارند در جهان مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده و این خروش دانشگاه‌های جهانی از آثار امام امت است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند این انقلاب را از شر آن همه آفت و نفوذ‌های داخلی نجات داد و در مسیر ۴۵ ساله همراه انقلاب بود و امروز می‌بینیم که موقعیت دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست‌های پیش آمده برای بشر، اسلام است و لحظه‌ای برای تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی فرو گذار نشود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار