استاندار خوزستان گفت: مسیر تردد اتباع خارجی در مراسم بزرگ اربعین حسینی امسال نیز همچون سال گذشته از مرز چذابه خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸ 02 May 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب پنجشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان در محل سرسرای استانداری بیان کرد: مدیران استان باید چند برابر برنامه‌ها و طرح‌های خود برای موضوع اربعین و آماده‌سازی استان به منظور استقبال از زائران حسینی وقت و انرژی بگذارند.

وی افزود: پیش‌بینی و استفاده از امکانات برای ارائه خدمات به زائران در استان باید به بهترین شکل انجام شود.
استاندار خوزستان تاکید کرد: مسئولان کمیته‌های اربعین حسینی باید طرح‌های هر بخش مربوط به خود را حل کنند.

حسینی محراب ادامه داد: دستگاه‌های استان از تمامی امکانات و تجهیزات خود برای فراهم‌سازی شرایط استقبال از زائران حسینی استفاده کنند.
استاندار خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر اولویت استان بحث آماده‌سازی مسیر اربعین حسینی است، اظهار کرد: طرف دیگر آماده‌سازی مرزها برای برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی کشور عراق است.
وی افزود: مکان‌های اسکان زائران حسینی در ورودی‌های استان باید آماده شوند و از فضای مدارس، مساجد و یا مواکب برای این مهم استفاده کرد.
استاندار خوزستان اظهار کرد: موکب‌داران گرداننده اصلی اربعین حسینی هستند و مسئولان وظیفه ایجاد زیرساخت برای مواکب را دارند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان نیز در ادامه این نشست گفت: در مراسم اربعین حسینی سال گذشته به همه صنایع و دستگاه‌های استان ابلاغ شد که ناوگان حمل و نقل خود را برای جابه جایی زائران استفاده کنند و برای امسال نیز باید این دستور صادر شود.
وی الله حیاتی ادامه داد: روسای کمیته‌های اربعین حسینی برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به حوزه کاری خود را زمان‌بندی کنند تا بر اساس زمان باقی مانده اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: تمامی طرح‌های مربوط به آیین پیاده‌روی اربعین حسینی باید تا یکم مرداد امسال به پایان برسد.

خوزستان از جمله استان‌های کشور است که طی ۱۳ سال گذشته میزبان و مسیر تردد زائران حسینی در ایام اربعین بوده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار