مدیرکل شیلات گیلان خبر داد؛

پیش بینی تولید ۱۰۰۰ تن ماهی به شیوه پرواربندی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از پیش بینی تولید ۱۰۰۰ تن ماهی به شیوه پرواربندی در آب بندان های استان خبر داد
کد خبر: ۱۱۵۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ 05 February 2024

کوروش خلیلی در گفت و گو باتابناک گیلان اظهار کرد: گیلان در بخش تولیدات شیلاتی و آبزی پروری قابلیت‌های خوبی دارد که باید به آن پرداخته شود.
مدیرکل شیلات گیلان از استحصال ۳۵۰ کیلو خاویار پرورشی در فاز نخست از تولید در شهرستان رودسر خبر داد و اضافه کرد: رودسر از ظرفیت‌های بالقوه تولید ماهیان خاویاری و سردآبی استان است.
خلیلی با اشاره به طرح پرواربندی ماهی در گیلان اضافه کرد: پرواربندی ماهی در نیمه دوم سال گام جدید شیلات گیلان در رونق تولیدات شیلاتی و آبزی پروری است.
وی با از اجرای موفق طرح پرواربندی ماهی در آب بندان های گیلان خبر داد و افزود: در این برنامه در محدوده ۴ تا ۵ ماهه، ماهی از وزن ۲۰۰ گرم به ۸۰۰ گرم تا یک کیلو پروار می‌شود.
مدیرکل شیلات گیلان اضافه کرد: هدف گذاری اصلی استفاده از فرصت اقتصادی در مدل کوتاه مدت و هزینه کمتر تولید و بهره مناسب از ظرفیت آب بندان ها و زمین‌های کشاورزی مستعد برای این کار است.
خلیلی با بیان اینکه برنامه شیلات در گام اول رسیدن به ۱۰۰۰ تن تولید در این مدل خواهد بود، گفت: با اجرای موفق پرواربندی در آذر تا اسفند سال گذشته با همکاری بخش خصوصی در شهرستان شفت، امسال در آب بندان های حوزه شهرستان انزلی و رضوانشهر و همچنین صومعه‌سرا شروع فعالیت این روش توسط بخش خصوصی کلید زده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار